صرافی در لغت به معنای محلی برای داد و ستد انواع پول است. پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند.

سیستم کاری صرافی‌های مرسوم ارز دیجیتال همانند بورس اوراق بهادار است که در آن خریداران و فروشندگان بر اساس قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال معاملات خود را انجام می‌دهند.

صرافی‌ها معمولا برای هر تراکنش درصدی را به عنوان کارمزد خود برمی‌دارند. در صرافی‌ها ممکن است برخی افراد ارز فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کنند و یا بالعکس، در حالی که برخی دیگر فقط ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مبادله می‌کنند.


صرافی

معامله و خرید و فروش در صرافی نیاز به دانش خاصی ندارد. کافی است شما ابزار معاملاتی دلخواه خود را انتخاب کنید و بخش ترید را باز کنید و نمودار قیمت‌ها را تماشا کنید.

شما می‌توانید سفارشات خرید و فروش بگذارید و همچنین از قابلیت‌های استاپ لیمیت و لیمیت اوردر استفاده کنید. از این منظر ویژگی‌های صرافی‌ها در مقایسه با پلتفرم بروکر تا حدودی محدود است.

یکی از مزایای صرافی این است که شما بین تعداد زیادی ارز دیجیتال برای خرید و فروش حق انتخاب دارید. برای مثال، صرافی بایننس ۱۲۰ ارز دیجیتال برای معامله ارائه می‌دهد و شما به هنگام انتخاب استراتژی خرید و فروشتان، مجموعه‌ای عالی از گزینه‌های متنوع را پیش رو دارید.

بروکر

با استفاده از پلتفرم بروکر، مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌ها را در اختیار خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و ریسک‌هایتان را دقیق‌تر پیاده کنید. به این ترتیب که شما قادر خواهید بود اندیکاتورهای اضافی بر روی نمودار قرار دهید و از ابرازهای تحلیل درون‌ساخت استفاده کنید.


با این حال، پلتفرم بروکر برخلاف صرافی تعداد محدودی ارز دیجیتال به شما ارائه می‌کند. هر بروکر از ارزهای متفاوتی پشتیبانی می‌کند، اما به احتمال زیاد شما محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را در آن‌جا پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بروکر، اختلاف کم بین پایین‌ترین و بالاترین قیمت در سفارشات آن است. این اختلاف قیمت در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به چند صد دلار برسد، اما بر روی پلتفرم‌های خرید و فروش، ممکن است شما با کمترین اختلاف قیمت ممکن مواجه شوید.

پلتفرم بروکر امکانات خوب زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. بر خلاف صرافی، می‌توانید چندین نمودار را در پنجره خود قرار دهید، جریان قیمت‌ها و مظنه را دنبال کنید، از مجموعه اندیکاتورها و سایر افزونه‌ها استفاده کنید.




.


توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *