هر کدام از ابزارهای معاملاتی بر مبنای یک هدف و ایده ایجاد شده اند. یک راهبرد معاملاتی با تعریف هدف شروع می شود که نکات زیر باید در آن لحاظ شده باشند:

میزان سودی که می خواهید کسب کنید: بهتر است تارگت سود خود را در قالب قسمتی از سپرده ی ورودی تعیین کنید. از طریق مقایسه ی درصد تعیین شده برای سود هدف گذاری شده با سود میانگین سالانه می توانید بفهمید که هدف سود شما تا چقدر واقعی و قابل حصول است. 

مبلغی که مایل به سرمایه گذاری هستید. 

شرایط سرمایه گذاری: آیا یک راهبرد سرمایه گذاری کوتاه مدت با قابلیت نقد کردن سریع سرمایه را در نظر دارید؟ آیا مایل به بلوکه کردن پول خود برای مدتی طولانی و قربانی کردن قابلیت نقدینگی آن هستید؟ 

نوع راهبرد معاملاتی قابل ترجیح برای شما: آیا می خواهید به شکلی فعال معامله کنید، به شکلی که معامله شغل اصلی شما باشد؟ آیا می خواهید به شکلی منفعل سرمایه گذاری کنید؟ 

  •  سطح ریسک دخیل در راهبرد معاملاتی شما

صندوق های مشترک و صندوق های قابل معامله در بورس مناسب سرمایه گذاری های بلند مدت هستند. شرکت های مدیریت سرمایه با اخذ یک هزینه ی نهایتا ۰.۵ درصدی سرمایه گذاری شما را در این صندوق های مدیریت می کنند. از آن سو، معاملات آتی یا قراردادهای مابه التفاوت در بازار فارکس مناسب سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند. 

 

راهبردهای معاملاتی برای معامله ی فعال:

 

اسکالپینگ:
در معامله ی جفت XAUUSD به ندرت از اسکالپینگ استفاده می شود.
شاخص تنها در چند دقیقه زمان کافی برای حرکتی کافی برای جبران کردن اسپرد و سوددهی ندارد. ابزارهای معاملاتی ای وجود دارند که اعمال کردن روش های اسکالپینگ در آن ها سودده تر است.

معامله ی نوسانی (نوسان گیری):
معامله بر روی نوسانات در جفت XAUUSD هم زیاد اعمال نمی شود زیرا حرکات اصلاحی در این جفت چندان عمیق نیستند. البته در معاملات جفت نامبرده می توان از راهبردهای مبتنی بر دنبال کردن روند استفاده کرد. اگرچه، در برخی موارد می توانید معاملات نوسانی را با برخی از راهبردهای مبتنی بر روند فعلی ترکیب کنید. 

معاملات روزانه (میان روز):
انجام معامله ی طلا با استفاده از راهبردهای معاملاتی روزانه یکی از متداول ترین رویکردها است. شاخص طلا بر خلاف جفت های ارزی که در طول یک روز بارها صعود و نزول می کنند به آهستگی حرکت می کند. اگرچه، این را نیز باید گفت که در صورت تاثیرگذاری عوامل تحلیل فاندمنتال شاخص طلا حرکات طولانی تری خواهد داشت. به بیانی دیگر، دامنه ی حرکتی شاخص طلا طولانی تر از دامنه ی حرکتی شاخص جفت های ارزی است. همچنین، تناوب حرکات شاخص طلا در مقایسه با جفت های ارزی کمتر است. در پایین اسکرینشاتی را مشاهده می کنید که نوسانات میانگین جفت های ارزی و فلزات را در یک بازه ی زمانی ۱۰ هفته ای نشان می دهد.

راهبردهای میان مدت و بلند مدت:
اگر روند جهت دار و مشخصی ایجاد شود موقعیت های معاملاتی را می توان برای چندین روز باز نگه داشت، اما سود چنین راهبردهایی توسط سوآپ ها و هزینه های کمیسیون تقلیل می یابد. 

راهبردهای اندیکاتوری: این موارد راهبردهایی معاملاتی بر مبنای تحلیل تکنیکال هستند. ترکیب اندیکاتورهای نوسانی و روندی با تحلیل چند تایم فریم در این بخش به خوبی عمل می کنند. در تایم فریم ساعتی طول حرکت شاخص در بازه ی معاملاتی میان روز تخمین زده می شود. اگر شاخص در ابتدای حرکت خود باشد و روند ما واضح باشد، می توانید موقعیت معاملاتی باز کنید. همچنین، می توانید چند اوسیلاتور به عنوان ابزارهایی کمکی اضافه کنید. 

راهبردهای پرایس اکشن:
به معنی معامله بر اساس الگوهای چارت و تحلیل گرافیکی هستند. از آنجا که حرکت شاخص طلا در مقایسه با ابزارهای مالی قابل معامله در بورس آرامتر است، سطوح مقاومت و حمایت در چارت را با وضوح بیشتری می توان در چارت دنبال کرد. الگوهای نشانگر به اشباع رسیدن روند عبارتند از الگوی مثلث، الگوی پرچم، الگوی پرچم سه گوش (Pennant)، و غیره. الگوهای پرایس اکشن را می توان با راهبردهای اندیکاتوری ترکیب کرد. 

معامله بر اساس تحلیل فاندمنتال:
شاخص جفت XAUUSD نسبت به عوامل تحلیل فاندمنتال حساس بوده و به آن ها پاسخ حرکتی می دهد. معامله بر اساس تحلیل فاندمنتال مستلزم پیدا کردن ابزارهای معاملاتی دارای همبستگی مثبت یا منفی با یکدیگر است. وجود فضای هیجانی خوش بینی در بازار سهام به این معنی است که سرمایه گذاران پول خود را از ابزارهای معاملاتی مرتبط با طلا خارج کرده و آن را در سرمایه های سودده تر مجددا سرمایه گذاری می کنند. به طور مثال پیش بینی های منفی در خصوص وضعیت آتی شاخص تولید ناخالص داخلی و صعود شاخص تورم شاخص طلا را صعودی می کنند. در این رابطه می توانید به مقاله ی اندیکاتور فضای هیجانی بازار مراجعه کنید و ببینید که پیش بینی اکثر معامله گران در بازار چگونه بر شاخص ها تاثیر می گذارد.

معامله گری اجتماعی:
معامله کردن به شکل فعال تنها به معنی تحت نظر قراردادن مداوم چارت قیمتی و جستجو برای سیگنال نیست. شما می توانید رفتار معاملاتی بازیگران بازار و سیگنال های ارائه شده توسط معامله گران مطرح بازار را در ازای یک مبلغ کمیسیونی کوچک کپی کنید. در خصوص معامله ی طلا لازم است معامله گرانی را انتخاب کنید که طلا را بیش از سایر ابزارهای مالی معامله می کنند. می توانید حساب معاملاتی خود را به حساب معاملاتی اینگونه معامله گران متصل کنید و بدین ترتیب سیگنال های معاملاتی ان ها به شکل خودکار در حساب شما کپی خواهد شد.
.
.
.

..

.

.

توسط badpar

نظر برای “بهترین راهبرد معاملاتی در مورد طلا XAUUSD”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *