معاملات روزانه، برای این دسته از معامله گران مناسب تر است:

افراد مبتدی.
در معاملات روزانه نیازی به تصمیم گیری سریع نیست. سیگنال دریافتی از سیستم معاملاتی را می توان در تایم فریم های بالاتر تایید کرد، و یا حتی می توان آن را بر اساس همپوشانی با بازار های دیگر بررسی کرده و الگو های مربوطه را پیدا کرد. 

معامله گرانی که نمی توانند 8 ساعت یا بیشتر پای کامپیوتر بنشینند.
در صورت استفاده از تایم فریم H1، نهایتا برای هر معامله باز، باید 5 الی 10 دقیقه در هر ساعت وقت بگذارید. 

معامله گرانی که در بازار های مختلف و با تعداد زیادی از نماد های معاملاتی کار می کنند.
از آنجایی که فقط کافیست معامله را به مدت 5 تا 10 دقیقه (در نمودار 1 ساعته) دنبال کنید، شما می توانید 5 الی 10 معامله دیگر باز کرده و آنها را یک به یک دنبال کنید.

معامله گرانی که به منظور کاهش ریسک، با استراتژی های مختلف کار می کنند.
برای مثال، آنها اسکالپپ کوتاه مدت، سوئینگ تریدینگ و معاملات روزانه را ترکیب کرده و در نمودار های مختلف بررسی می کنند. 

معامله گران فاندامنتال.
قیمت در عرض 1 تا 4 ساعت به اخبار منتشر شده در تقویم اقتصادی، واکنش نشان می دهد. اغلب استراتژی های روزانه بر اساس تحلیل فاندامنتال ایجاد شده اند.

کدام برای شما مناسب تر است: پوزیشن تریدینگ یا معاملات روزانه، اسکالپینگ یا سوئینگ تریدینگ؟ شما تنها زمانی می توانید به این سوال پاسخ دهید که هر کدام از این استراتژی ها را در یک حساب دمو تست کرده باشید. 

 

معاملات روزانه را چطور شروع کنم؟

بیایید چگونگی انجام معاملات روزانه را باهم بررسی کنیم. معاملات روزانه را باید بر اساس این مراحل آغاز کنید:

  1. بررسی شرایط معاملاتی کارگزاری.
    شما باید در مورد اندازه و نوع اسپرد، حداقل حجم قابل استفاده در معامله و حداکثر اهرم ارائه شده توسط بروکر اطلاعات کسب کنید. این کار به شما در محاسبه حجم اهرم، کارمزد ها و مقدار سود کمک کرده و مدیریت سرمایه را آسان تر می کند. شما می توانید اطلاعات مربوط به نحوه محاسبه حجم معاملات با استفاده از داده های اولیه را در مقاله “مفهموم لات در بازار فارکس؟” پیدا کنید. 
  2. تحقیق و شناخت ماهیت نماد های معاملاتی:
    دوره های پر نوسان، مدل های حرکتی قیمت، عوامل فاندامنتالی تاثیر گذار بر روی نماد معاملاتی و غیره.
  3. آماده سازی.
    نصب پلتفرم معاملاتی، باز کردن حساب و وصل کردن آن به پلتفرم، واریز سرمایه.

استراتژی روزانه را در یک حساب دمو تمرین کنید. بازار های مختلف را بررسی کرده و همبستگی (correlation) آنها را مشاهده کنید. 

تحلیل تکنیکال بر پایه معاملات روزانه

گزینه های تحلیل تکنیکال برای معاملات روزانه:

  1. تحلیل نمودار روزانه.
    نمودار روزانه می تواند به سوالات زیر پاسخ دهد:
  • وضعیت بازار: آیا یک روند واضح وجود دارد یا قیمت یک روند ساید وی را تجربه می کند؟ اگر بازار دارای روند است، این روند از چه زمانی آغاز شده است؟
  • سطوح اصلی حمایت و مقاومت کدام هستند؟

اگر در نمودار روزانه یک روند واضح وجود داشته باشد، به تایم فریم پایین تر مراجعه کنید و یک معامله در جهت روند باز کنید. به خاطر داشته باشید که باید سرمایه کافی در حساب خود داشته باشید تا در صورت وجود اصلاحات قیمتی روزانه، حساب شما کشش افت حساب را داشته باشد. 

  1. تحلیل سطوح.
    سطوح حمایت و مقاومت می توانند نقش کلیدی در تعیین اهداف قیمتی ایفا کنند. اغلب مواقع در این سطوح جهت حرکتی قیمت تغییر کرده و یا اصلاح قیمتی انجام می شود
  2. ارزیابی نوسانات و قدرت روند فعلی.
    این تحلیل ها می توانند به شما در پیدا کردن نقاط ورود مناسب کمک کنند.

.

.

آیا معاملات روزانه برای شما مناسب است؟

فقط خود شما می توانید به این سوال پاسخ دهید، یعنی زمانی که اولین معاملات خود را باز می کنید، اولین نتایج مثبت خود را دریافت می کنید و مزه پیروزی را می چشید. از ریسک کردن نترسید – ساعت ها بر روی حساب دمو تمرین کنید و دنیای هیجان انگیز سرمایه گذاری را کشف کنید. تنها با تمرین بر روی حساب دمو می توانید درک کنید که معاملات روزانه چطور کار می کنند و آیا برای شما مناسب هستند و می توانند جایگزینی برای دیگر مشاغل باشند یا خیر. اگر سوالی داشتید آنها را در بخش کامنت با من در میان بگذارید و تا حد توان به شما کمک خواهم کرد! موفق باشید!

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *