در حال حاظر، انواع مختلفی از مثلث ها وجود دارد. با این حال، همه آنها بر اساس یک اصل هستند.

در تحلیل تکنیکال رایج، مثلث در گروه الگوهای ادامه دهنده می باشد.

این الگو نشان دهنده روندی می باشد که قبل از ظهور مثلث در حال توسعه بوده و پس از اتمام الگوی مثلث، می تواند از سر گرفته شود.

در تصویر بالا، یکی از مثلث های رایج را می بینید که در حال حاضر کامل نشده است.

از نظر تکنیکال، مثلث یک کانال سایدوی باریک می باشد که در پایان یک روند ظاهر می شود. این مثلث اساسا زمانی کار می کند که دامنه نوسان قیمت بسیار کم باشد، قیمت پس از مدتی حرکت در داخل این مثلث، با یک حرکت قدرتمند یکی از ضلع های آن را می شکند و روند در جهت ضلع شکسته شده ادامه خواهد یافت. من پیشنهاد می کنم سناریو های شکست صعودی و نزولی را در مثال ارائه شده تحلیل نمایید.

بنابراین، در تحلیل تکنیکال کلاسیک، الگو های نمودار مثلث می توانند سیگنالی از این باشند که قیمت می تواند از هر دو جهت حرکت کند. خوشبختانه، شما مجبور نیستید حدس بزنید، چون زمانی که روند توسعه می یابد، قوانین مشخصی برای شناسایی نقاط ورودی وجود دارند.

اگر با یک مثلث معامله می کنید، ورود به معاملات خرید زمانی منطقی خواهد بود که قیمت پس از شکست یکی از اضلاع مثلث به یک قله ی (های) محلی رسیده باشد یا از آن عبور کند.

حد سود باید در نقطه ای قرار گرفته شود که قیمت مسافت کمتر یا مساوی با عرض موج الگوی اول (سود منطقه خرید) را پوشش دهد. حد ضرر در این حالت ممکن است در سطح کف محلی قرار گیرد که قبل سطح مقاومتی (منطقه توقف خرید) مشخص شده است.

یک موقعیت فروش زمانی می تواند باز می شود که قیمت سطح حمایتی الگو را بشکند و تا اندازه ی کف (لو) محلی کاهش یابد. حد سود باید در نقطه ای تعیین شود که قیمت مسافت مساوی یا کمتر از عرض موج اول (منطقه فروش سود) را پوشش دهد. در این حالت، حد ضرر باید در سطح سقف محلی و قبل از از خط حمایتی قرار گیرد (منطقه توقف فروش).

چه چیزی می تواند اضافه شود؟ از نظر آماری، 6 مورد از 10 مثلث در جهت روند قبلی شکسته شده اند. بنابراین، هنگام انجام معاملات در بازار فارکس، باید بیشتر مراقب معامله گرانی باشید که خلاف روند معامله می کنند.

الگوی مثلث در تحلیل الیوت بسیار مهم می باشد. طبق استراتژی الیوت، تصور می شود که الگوی مثلث بر اساس یکسری حرکت های اصلاحی قیمت تشکیل می شود و این سند دیگری می باشد که نشان می دهد روند پس از اتمام الگو، احتمالا از سر گرفته می شود.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *