این الگو، یک الگو واقعی نیست؛ این بیشتر یک استراتژی مبتنی بر استفاده از شکاف قیمتی می باشد. این استراتژی بر پایه ی وجود دو گونه مختلف از گپ های قیمتی در بازار مدرن، ایجاده شده است.
اولی معمولا در زمان وجود وقفه (مانند تعطیلات) در بازار ایجاد می شود؛ و دومی از عوامل فاندمنتالی که بر بازار تاثیر می گذارند ناشی می شود. این روش توصیه می کند تا از شکاف های نوع دوم یعنی شکاف هایی که در طی معاملات پدیدار می شوند استفاده کنید.
از نظر آماری، تصور می شود که بیشتر نمادهایی که در زمان باز شدن، شکاف دارند، معمولا به سطوح قبلی خود برگشت انجام می دهند و به حالت عادی ادامه پیدا می کنند. به زبانی دیگر، شکاف قیمت نه به عنوان ظهور روند جدید بلکه به عنوان یک پاسخ کوتاه مدت معامله گران به یک رویداد خاص، در نظر گرفته می شود.

شما می توانید بعد از اولین کندلی که پس از گپ ایجاد می شود وارد معامله خرید شوید (Buy zone).
حد سود در فاصله ای برابر یا کوتاه تر از خود شکاف (گپ) تعیین می شود. به عبارت دیگر شما زمانی سود خواهید کرد که قیمت به نقطه ی بسته شدن کندل قبل از گپ برسد (Profit zone).
حد ضرر می تواند در فاصله ای برابر یا طولانی تر از گپ در جهت مخالف شما تعیین شود (Stop zone).

چه چیزی باید اضافه شود؟

چند قانون وجود دارد که به شما کمک می کند با استفاده از آنها با این الگو به سادگی معامله کرده و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید:

1.    تشخیص فاصله گپ مورد نیاز و گپی که از وقفه بازار حاصل شده بسیار آسان می باشد. نوع دوم گپ (یعنی گپ فاندامنتالی) در زمان خاصی اتفاق می افتد، که توسط ساعات کاری بازار تعیین می شوند و در اغلب اوقات به سادگی نادیده گرفته می شوند.

2.    گپ فاندامنتالی معمولا در تایم فریم های اینتردی (کوتاه مدت) رخ می دهد که این تایم فریم ها از H1 شروع شده و کمتر می باشند.

3.    منطقی نیست که حد ضرر را کمتر از حد سود تعیین کنید، بهتر است آن را در فاصله بیشتری قرار دهید.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *