یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت بازار مبادلات ارز، سوددهی بالای آن است.

نرخ بهره در فارکس اغلب بیشتر از بانک ها یا دیگر موسسات مالی می باشد.

با این حال برای موفقیت و کسب درآمد پایدار در فارکس، یک سرمایه گذار باید از تمام دانش خود در زمینه تجارت فارکس استفاده کند. قوانین خاصی وجود دارد که از اشتباهات رایج معامله گران جلوگیری میکند و به آنها در مقابله با دیگر شرکت کنندگان بازار کمک زیادی می کند

قانون اول – یک برنامه یا پلن معاملاتی برای خود ایجاد کنید و طبق آن عمل کنید

بزرگترین و رایج ترین اشتباه، که اغلب افراد مبتدی مرتکب آن می شوند، بر اساس یک اقدام احساسی و بی فکرانه رخ می دهد. بعضی از سرمایه گذاران تازه کار آنقدر برای کسب سود عجله دارند که حتی به ایجاد یک برنامه ی معاملاتی فکر هم نمی کنند. 

کلید موفقیت و کسب سود های بزرگ در بازارهای مالی، آرامش و پیروی از برنامه ی معاملاتی است. البته ایجاد یک سبد معاملاتی (پورتفولیو) از سهام های مختلف برای کم کرن ریسک، یک امر ضروری است.

چنین استراتژی در کسب سود و کم کردن ریسک معاملات کمک زیادی خواهد کرد.

 قانون دوم – از کل سرمایه در سرمایه گذاری خود استفاده نکنید

هر نوع سرمایه گذاری میتواند با خطراتی روبرو شود. با این وجود نمی توان صرفا به دلیل ترس از خطرات احتمالی، از سرمایه گذاری و کسب سود از این راه چشم پوشی کرد. 

شما فقط کافیست با خطرات سرمایه گذاری آشنا باشید و از تمام پول خود برای این کار استفاده نکنید!

برای تضمین امنیت یک راننده، در خودروها سیستم ایربگ (کیسه هوا) ایجاد شده است. تضمین امنیت معامله گران نیز توسط قانون “کل پول را برای سرمایه گذاری استفاده نکن” انجام می شود، فقط کافیست مقداری از سرمایه خود را در حسابتان نگه داری کنید و از آن استفاده نکنید.

قانون سوم – دائما سرمایه خود را افزایش دهید

به منظور افزایش سرمایه (منظور افزایش سرمایه است که برای انجام معاملات استفاده می کنید)، سرمایه گذار باید به طور دائم میزان بودجه ی سرمایه گذاری را افزایش دهد. حتی در صورت پایین بودن نرخ بهره با انجام سرمایه گذاری های بزرگ سود خوبی کسب خواهید کرد. توجه داشته باشید که با سرمایه گذاری های کوچک، سر به سر کردن (نه سود نه زیان) یا کسب سود و افزایش میزان سرمایه، کاری بسیار دشوار است. ما به افراد تازه کار توصیه میکنیم سرمایه خود را به دو قسمت تقسیم کنند. قسمت اول را برای نیاز روزمره ی خود استفاده کنید و قسمت دوم را برای افزایش میزان سرمایه، انجام معاملات و کسب سود استفاده کنید. به تدریج با استفاده از این روش به ثبات و استقلال مالی خواهید رسید.

قانون چهارم – هرگز تسلیم نشوید

اگر یک سرمایه گذار به استراتژی و برنامه ی معاملاتی خود پایبند نباشد، به یک قمار باز تبدیل می شود که در شرایط مختلف بازار چاره ای جز تسلیم شدن ندارد. وقتی شما قوانین را تغییر می دهید نمی توانید انتظار داشته باشید که بازار بلافاصله طبق قوانین جدید شما پیشروی کند و به راحتی کسب سود کنید، در چنین شرایطی اگر همه چیز طبق پیشبینی شما پیش نرود شما دچار نا امیدی شده و در نهایت تسلیم می شوید. شما دراصل به جای کسب سود به مشکلاتی رو به رو خواهید شد که برای برطرف کردن آنها باید سریعا برنامه ی معاملاتی خود را ویرایش و تنظیم کنید.

قانون پنجم – ارزیابی درستی از نسبت سود و ضرر داشته باشید

یک سرمایه گذار با تجربه می داند که چگونه سود و زیان خود را ارزیابی کند. یک سرمایه گذار باتجربه بر اساس اطلاعات و منابع موجود، استراتژی را برای خود میسازد که به او اطمینان دهد حتی در مواقع ضرر میتواند به کار خود ادامه دهد و برایند کار او مثبت خواهد شد.

…و در نهایت، چند توصیه ی مهم برای افراد مبتدی

به یاد داشته باشید، معاملات بازار فارکس نوعی سرمایه گذاری است که ممکن است خطراتی به همراه داشته باشید اما با مدیریت سرمایه و برنامه ی معاملاتی میتوان سودهای بزرگی از آن به دست آورد. قوانین شرح داده شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از اشتباهات رایج افراد مبتدی دوری کنید.

  1. ما به شما توصیه میکنیم فقط از سرمایه خودتان برای سرمایه گذاری استفاده کنید، هیچ وقت با پولی که از دوستان یا خانواده ی خود قرض گرفته اید این کار را انجام ندهید. این کار میزان استرس و فشار عصبی شما را زیاد می کند و سطح ریسک را افزایش خواهد داد. اگر پول زیادی نمی توانید برای این کار اختصاص دهید فقط کافیست با همان سرمایه کم خود کار کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید.
  2. مقالات تحلیلی میتوانند بسیار مفید باشند اما نمیتوان گفت که 100% درست هستند و همیشه حرکات قیمت را به صورت دقیق پیشبینی می کنند.
  3. سعی کنید استراتژی معاملاتی خود را با یک معامله گر با تجربه (خصوصاً در تجارت اجتماعی) در میان بگذارید و تمام جزئیات را توضیح دهید. سعی کنید از معاملات اوتوماتیک استفاده کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما و جلوگیری از اشتباه می شود.

از این قوانین ساده پیروی کنید و شما قادر خواهید بود پس از مدتی سرمایه خود را چند برابر کنید. موفق باشید

توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *