معامله‌گران فارکس معمولا فعالیت خود را با تمرکز بر روی اقتصاد محلی مربوط به کشور خود آغاز می‌کنند، چرا که آشناترین منبع اطلاعات اقتصادی برای آن‌ها به شمار می‌رود. به عنوان مثال برای معامله‌گری که در آمریکا زندگی می‌کند، دلار آمریکا و وضعیت اقتصاد ایالت متحده مهم‌ترین موضوعات برای پیگیری هستند، بنابراین طبیعی است که بازار فارکس را از دریچه USD مشاهده کند.

معامله‌گران همچنین بیشتر تمایل دارند که برای هولد کردن نماد ارزی محلی خود را بخرند و ذخیره کنند، اما هنگامی که بحث مبادله و ترید کردن به میان می‌آید یک معامله‌گران حرفه ای فارکس دیگر نمی‌توانند به اقتصاد محلی بسنده کنند و می‌بایست دایره دید خود را به اقتصاد جهانی افزایش دهند.
کسب اطلاعات در مورد جایگاه و اهمیت واحد پولی و اقتصاد هر کشور در بازار جهانی، اهمیت اقتصاد جهان در بازارهای معاملاتی و به خصوص فارکس را مشخص می‌کند.
امروز در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت تسلط بر وقایع اقتصادی جهان و به طور کلی تاثیر اقتصاد جهان در مسیر فارکس توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید…

اهمیت اقتصاد جهان در مسیر فارکس

اکوسیستم اقتصاد جهان یک بستر بزرگ از مجموع اقتصاد‌های توسعه‌یافته بزرگ و اقتصاد‌های نوظهور در کنار یکدیگر است. اقتصاد‌های بزرگ مانند آمریکا رشدهای پایدار اما بدون تلاطم از خود نشان می‌دهد که توسط زیرساخت‌های سازمان‌یافته، نهاد‌های حکومتی و بانک‌های مرکزی مدیریت می‌شود.
برخی از بزرگ‌ترین‌های اقتصاد‌ جهان عضو گروه G7 هستند که شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، آمریکا، بریتانیا و ژاپن می‌شوند. این کشورها مجموعاً 54 درصد از تولیدات جهانی را بر عهده دارند.
همچنین اقتصاد‌های نوظهور که شامل کشورهای BRIC (برزیل، روسیه، هند و چین) می‌شود، تقریبا 30 درصد از تولیدات جهانی را تامین می‌کنند.
می‌توان گفت که اقتصاد جهانی بیش از هر چیز به اکوسیستم عرضه و تقاضای پایدار در بازار نیاز دارد، اما این موضوع به رشد بازارهای نوظهور مانند چین و آفریقا نیز بستگی دارد.

مزایای آشنایی با اقتصاد جهان برای معامله‌گران فارکس

به طور کلی اگر بخواهیم اهمیت اقتصاد جهان برای معامله‌گران فارکس را ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که تحقیق و بررسی در خصوص اقتصاد جهان به سوالات زیر پاسخ خواهد داد:

  • کدام ارزها دارای نوسان بیشتری هستند؟
  • کدام ارزها در مقابل ارز پایه، قوی یا ضعیف‌تر عمل می‌کنند؟
  • دلیل بالا یا پایین رفتن قیمت ارزها در دوره‌های مشخص چیست؟
  • کجا می‌توان فرصت‌های عالی برای معامله در بازار فارکس یافت؟

اما اینکه چگونه با استفاده از اطلاعات اقتصاد جهانی به موارد بالا پاسخ می‌دهیم را در ادامه توضیح خواهیم داد.

کدام ارزها دارای نوسان بیشتری هستند؟

به عنوان یک اصل کلی، سطح منطقی و مناسب نوسان، یک حالت طبیعی و گاهاً مطلوب در بازار فارکس است. اگر یک نماد ارزی یک‌طرفه معامله شود و نوسان چندانی در قیمت آن ایجاد نشود، احتمالا معامله‌گران علاقه زیادی به باز کردن پوزیشن با آن نخواهند داشت.
هنگامی که نوسان تبدیل به آشفتگی و تغییرات نامنظم و غیرمنطقی می‌شود، تنها معامله‌گران با تجربه هستند که می‌توانند از پس مدیریت معامله بر بیایند و اکثرا تلاش می‌کنند از معاملاتی با این مقدار ریسک دور بمانند.
ارزهای نوظهور به علت مشکلات پیش رو در مسیر رشد، مانند:

  • محتاط عمل کردن در مدیریت مالی
  • تورم
  • وابستگی شدید به یک نهاد اقتصادی
  • بدهی‌های زیاد
  • هزینه‌های دولت

نوسان بیشتری نسبت به ارزهای اصلی متحمل می‌شوند. اگرچه اقتصاد‌های بالغ نیز متحمل نوسانات شدید می‌شوند اما با توجه به تجربه بالا، خود را به سرعت با شرایط مالی و بحران‌ها سازگار می‌کنند.

کدام ارزها در مقابل ارز پایه قوی یا ضعیف‌تر عمل می‌کنند؟

برای پاسخ به سوال “کدام ارزها در مقابل ارز پایه قوی یا ضعیف‌تر عمل می‌کنند؟” بیایید تصور کنیم که ارز پایه GBP (پوند استرلینگ) است، در این حالت یک ارز نوظهور مانند روپیه اندونزی قطعا ضعیف‌تر از GBP است. مقایسه GBP و USD (دلار آمریکا) مسئله متفاوتی است، چرا که هر دو متعلق به اقتصاد‌های بالغ هستند و معاملات ضعیف یا قوی‌تر آن‌ها در مقابل یکدیگر بسته به وقایع و تحولات اقتصادی انجام می‌شود.

 

دلیل بالا یا پایین رفتن قیمت ارزها در دوره‌های مشخص چیست؟

علت بالا یا پایین رفتن قیمت ارزها در واقع عکس‌العملی است که بازار فارکس در مقابل رویداد‌های معاملاتی و سیکل‌های مقطعی در اقتصاد جهانی و داخلی نشان می‌دهد.
برای مثال رشد ضعیف‌تر در بریتانیا اغلب می‌تواند منجر به  روند ضعیف‌تر ارز در مقابل باقی ارزهای بالغ شود. زمانی که رشد قوی‌تر باشد احساسات مطمئن‌تری در بازار برای آن شکل می‌گیرد و در نهایت منجر به روند صعود و به اصطلاح حرکت گاوی (Bullish) در مقابل دیگر ارزها می‌شود.
همچنین ارزها با تصمیمات بانک‌های مرکزی نیز دچار حرکت می‌شوند، در زمان‌هایی که خدمات بانک مرکزی یک کشور با نرخ بهره کمتر ارائه می‌شود روند ضعیف‌تر و هنگامی که خدمات با بهره بیشتر ارائه گردد روند قوی‌تر را شاهد خواهیم بود.

کجا می‌توان فرصت‌های عالی برای معامله در بازار فارکس یافت؟

تحقیق در مورد وضعیت اقتصاد جهانی می‌تواند معامله‌گران را به یافتن فرصت‌های معامله با پتانسیل بالا در بازار فارکس بر اساس الگوی رشد ارزهای نوظهور در مقابل ارزهای بالغ هدایت کند. برای مثال قدرت و ضعف روند ارزهای اصلی در مقابل یکدیگر بر مبنای تصمیمات بانک‌های مرکزی می‌تواند فرصت‌های معاملاتی مناسبی در بازار فارکس ایجاد کند.

به طور کلی میزان و تعداد تقاضا از یک کشور از طرفی عملکرد بازار فارکس و در ادامه وضعیت اقتصاد کل کشور را مشخص می‌کند.

تجارت جهانی و بازار فارکس

تجارت جهانی به شدت بر روی بازار فارکس تاثیر می‌گذارد. تقاضا برای یک ارز به خصوص در بازار فارکس، در واقع میزان درآمد یک کشور از تجارت جهانی را مشخص می‌کند.
هنگامی که دو کشور تصمیم به معامله با هم می‌کنند، پیش از هرچیز می‌بایست بر روی ارز مبادله به توافق برسند. طبیعتاً ارز انتخاب شده برای مبادله باعث افزایش تقاضا و در نهایت افزایش درآمد برای معامله‌گران در حال معامله آن ارز در بازار فارکس خواهد شد.
به طور خلاصه کشورهای قوی که تقاضای بالایی در ارز دارند، درآمد مناسبی در بازار فارکس نیز کسب می‌کنند.

 

سخن پایانی

از آنجا که تجارت جهانی بخش عمده‌ای از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد، در نتیجه اقتصاد جهان از اهمیت زیادی در معاملات برخوردار است. همچنین همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم کیفیت و میزان تجارت و مبادله میان کشورهای مختلف منجر به افزایش تقاضا و در ادامه تاثیرات مستقیم بر روی روند قیمت ارزها در بازار فارکس خواهد شد.
در نهایت اهمیت بالای تحقیق و بررسی بر اقتصاد جهانی برای معامله در بازار فارکس موضوعی بدیهی است که کمبود آن می‌تواند بر روی تصمیمات معامله‌گران تاثیر منفی بگذارد و به طبع تلاش در این خصوص به گرفتن تصمیمات مطمئن‌تر ختم می‌شود.
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی از تاثیرات اقتصاد جهان در مسیر فارکس کسب کرده باشید.

پیشنهاد می کنیم قبل از ورود به بازار معاملات با افتتاح حساب دمو در بروکر آمارکتس، مهارت خود را در محیطی بدون ضرر تقویت کنید.

با انجام معاملات مختلف، نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و بهترین استراتژی معاملاتی را برای خود انتخاب کنید.

برای کسب تجربه و داشتن معاملاتی موفق می توانید با مطالعه تحلیل‌های فاندامنتال و دیدن ویدئوهای آموزشی

در دیدئو ببینید
در دیدئو ببینید
در دیدئو ببینید

در بروکر آمارکتس به دانش معاملاتی خود بیفزایید.
با افتتاح حساب در بروکر آمارکتس از طریق ما، بهترین خدمات، تکنولوژی‌های جدید و بهترین شرایط معاملاتی در بازار فارکس را تجربه کنید:

  • واریز و برداشت فوری بدون کمیسیون
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • تحلیل‌های معاملاتی روزانه
  • ارائه بونوس و طرح های تشویقی
  • اسپرد از 0.2 پیپ واجرای دستور معاملاتی در 0.03 ثانیه
  • اهرم معاملاتی تا 1:3000

.
.برای ثبتنام و استفاده از امکانات ویژه بروکر آمارکتس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

.https://amarketsmoney.co/sign-up/real-persian/?g=114U6

.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *