این الگو، یک الگوی برگشتی کلاسیک می باشد.

این الگو یکی از سناریو های اصلی روند در تحلیل تکنیکال می باشد. این الگو شامل سه حرکت است که با اصلاح و معکوس شدن بازار و کامل شدن آنها ایجاد می شوند. به عبارتی، پله ها در الگو نشان گر اصلاحات محلی قیمت و حرکت در روند اصلی می باشند و پله سوم نقطه ی آغازین اصلاح اصلی (یا برگشت روند) می باشد.

این الگو توسط یکی از مفاهیم اساسی برگشت روند، بنا شده است.
اگر روند با دو پله ایجاد شود، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، الگو، تکمیل شده در نظر گرفته می شود.
در این حالت شما باید انتظار داشته باشید که اولین مرحله برگشت روند از زمانی شروع شود که خط روند اصلی شکسته می شود (خط حمایتی). حرکت از سقف روند به سمت پایین و شکست خط حمایتی، پله سوم الگو را مشخص می کند.

چه نکته ای باید اضافه شود؟ به کمک این قوانین بهترین کارایی را از این الگو خواهید داشت و از انجام اشتباهات رایج جلوگیری خواهد شد:

  1.  این الگو اساسا بخشی از چرخه ی تئوری امواج می باشد؛ بنابراین حد سود باید توسط قوانین معمول تئوری امواج و سطوح فیبوناچی محاسبه شود.

2. در موارد مشابه، زمانی که الگو در تایم فریم های بلند مدت تکمیل شود، منطقی است که خود را در سمت امن قرار داده و پس از انجام کامل شکست و رسیدن قیمت به سقف یا کف محلی، وارد معامله شوید.

3. پله های الگو، معمولا پرچم های کوچک می باشند؛ بنابراین شما می توانید در الگو های جهانی (الگو هایی که در تایم فریم های بزرگ تشکیل می شوند)، با استفاده از الگو های پرچم، وارد معامله شوید تا زمانی که الگوی سه پله شما تکمیل شود.

توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *