ممکن است این سؤال در ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که آیا آموزش تحلیل تکنیکال فارکس می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت کاربران در این بازار باشد یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باعث عوامل مؤثر بر موفقیت یک تریدر در بازار فارکس را بدانیم و بر اساس میزان تأثیرپذیری هر یک از این عوامل نسبت به تأثیر آموزش تحلیل تکنیکال فارکس رمز موفقیت در این بازار صحبت کنیم. به صورت کلی چهار دانش مختلف در موفقیت یک سرمایه‌گذار در بازار فارکس تأثیر دارد:

  • تحلیل فاندامنتال بازار فارکس
  • تحلیل تکنیکال بازار فارکس
  • داشتن استراتژی و پلن معاملاتی به همراه مدیریت سرمایه
  • روانشناسی بازار و روانشناسی خویشتن در بازار فارکس

اگر بخواهیم هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی کرده و تسلط کاربران به آنها را در تعیین میزان موفقیت در این بازار ارزیابی کنیم، درصد تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال از این بررسی کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود. این امر نشان می‌دهد که آموزش تحلیل تکنیکال در بازار فارکس به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت کاربران باشد اما یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین دانش‌های لازم برای حضور در این بازار محسوب می‌شود.

بسیاری از افرادی که تسلط بسیار زیادی به تکنیک های مختلف تحلیل تکنیکال در فارکس داشته و آموزش های حرفه‌ای را در این زمینه پشت سر گذاشته‌اند به دلیل داشتن استرس‌های بسیار زیاد و همچنین عدم امکان کنترل خود در زمان هیجانات بازار نمی‌توانند موفقیت‌های لازم را برای خود رقم بزنند. در حالی که برخی از افراد هم هستند که با تسلط بر یک یا دو روش و اصرار به استفاده از همین روش ها و پایبندی به اصول معاملاتی به موفقیت‌های قابل توجهی در معاملات بازار فارکس رسیده و می‌توانند سرمایه قابل توجهی را نیز برای خود به دست آورند.

بنابراین اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی درباره میزان تأثیر آموزش تحلیل تکنیکال فارکس در احتمال موفقیت کاربران در این بازار داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که:

آموزش تحلیل تکنیکال برای موفقیت در بازار فارکس کافی نیست اما برای آن ۱۰۰ درصد لازم و ضروری خواهد بود. ممکن است با تسلط کامل به تحلیل تکنیکال فارکس موفقیت شما در این بازار تضمین شده نباشد اما بدون آشنایی و شناخت کافی نسبت به روش‌های تکنیکالی مورد استفاده برای تحلیل جفت ارزها در بازار فارکس شکست شما در معاملات حتمی و قطعی خواهد بود.

مهم ترین تعاریف در تحلیل تکنیکال در فارکس چیست

مهم‌ترین اندیکاتورها و مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال برای تحلیل جفت ارزها در بازار فارکس را به شما معرفی کردیم. اکنون زمان آن رسیده تا برخی از اطلاعات بسیار مهم مورد استفاده در این روش تحلیلی را نیز به شما معرفی کنیم که برای ساختن یک استراتژی معاملاتی کاملاً لازم و ضروری هستند. قوانین و اصطلاحاتی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم معمولاً قدرت بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال جفت ارزها داشته و استفاده از آنها در کنار یکدیگر می تواند قدرت معاملاتی شما را به مراتب افزایش دهد.

قبل از اینکه تعریف این روش ها و نکات بپردازیم ابتدا لازم است تا یک نکته بسیار مهم درباره این روش تحلیلی در بازار فارکس را برای شما بیان کنیم. به صورت کلی ابزارها و روش های به کار گرفته شده در تحلیل تکنیکال در دو نوع دسته بندی می شوند. چند نوع اول ابزارها و اندیکاتور ها هستند که به نوعی با توجه به شرایط نمودار در گذشته بازار توسعه پیدا کرده و هرگونه معامله بر اساس آنها نیاز به فراهم شدن شرایط مناسب دارد. در خیلی از مواقع بسیاری از تحلیلگران و تریدر های بزرگ اندیکاتور ها و ابزارهای مختلف را به کار نگرفته و از این رو احتمال خطا در آنها بیشتر می‌شود. اما برخی از روش ها و مفاهیم هستند که دقیقاً بر اساس شرایط قیمت می توان از آنها استفاده کرد. اصطلاحاً به این روش ها و نکات استراتژی های پرایس اکشن گفته می شود. پرایس اکشن در بازار فارکس کاربرد بسیار زیادی داشته و بسیاری از تحلیلگران ایرانی نیز از این روش ها برای تحلیل جفت ارز های معاملاتی استفاده می نمایند.

.
.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *