فارکس، یک بازار بزرگ و جهانی

وقتی درباره مزایای معامله در فارکس صحبت می‌شود، اندازه و مقیاس آن در ابتدای لیست مزایای فارکس قرار می‌گیرد. به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان، به‌طور متوسط بیش از 6 تریلیون دلار در روز در این بازار مبادله می‌شود. معامله‌گران در سراسر جهان در هر ساعتی جفت ارز را خرید و فروش می‌کنند که فارکس را به بازاری جهانی با فضای زیادی برای سودآوری تبدیل می‌کنند. این وسعت بازار به بسیاری از مزایای معاملات فارکس، از جمله دسترسی، نقدینگی، نوسانات بالا و گستردگی ساعات معاملات کمک می‌کند.

فارکس، مناسب برای سرمایه‌گذاران مبتدی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های معاملات فارکس دسترسی است. در مقایسه با سایر بازارها، ورود به فارکس نسبتاً آسان است و نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی ندارد که این امر محبوبیت آن را در میان معامله گران افزایش داده است؛ با این حال صرف‌نظر از میزان سرمایه‌ای که می‌گذارید، تجارت موفق نیازمند دانش و مهارت است. حساب‌های آزمایشی رایگان به شما کمک می‌کنند تا معامله در بازار فارکس را بدون ریسک تمرین کرده و اساساً یک نسخه آزمایشی «قبل از خرید را امتحان کنید».

با شبیه‌سازی یک محیط معاملاتی لایو، حساب‌های آزمایشی به شما این فرصت را می‌دهند تا به یک پلتفرم معاملاتی عادت کنید، با حرکات بازار آشنا شوید و یک استراتژی مدیریت ریسک ایجاد کنید. همه این مزایا بدون داشتن هیچ‌گونه تعهد مالی در اختیار شما قرار داده می‌شود. بیشتر کارگزاران حساب‌های آزمایشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر قصد معامله در فارکس را دارید، ابتدا مطمئن شوید از این ابزارها نهایت استفاده را می‌برید.

.برای ثبتنام بروکر کلیک کنید.

امکان خرید و فروش 24 ساعته در بازار فارکس 

ساعات حرکت بازار یکی دیگر از مزایای اصلی معاملات فارکس است. در این بازار، معاملات مستقیم میان طرف‌های معامله انجام می‌شود که یک کارگزار فارکس آن را امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت ساعت کاری بازار فارکس به ساعت کاری هیچ‌یک از صرافی‌های متمرکز بستگی ندارد. تا زمانی که بازاری در جایی در جهان باز باشد، معاملات انجام می‌شوند. 
.

با توجه به اینکه بازار فارکس در تعطیلات آخر هفته به روی معامله‌گران خرده‌فروشی بسته است، باید توجه داشته باشید نرخ‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند و شما باید این را در استراتژی معاملاتی خود لحاظ کنید تا هرگونه ریسک احتمالی کاهش یابد.



پایین بودن هزینه انجام تراکنش‌ها

نه‌تنها بازار فارکس به سرمایه کمی برای ورود نیاز دارد، بلکه پس از واردشدن به آن، هزینه‌های مبادله نیز کم است. به‌طور معمول، کارگزاران از اسپردها کسب درآمد می‌کنند که با پیپ اندازه‌گیری شده و در قیمت یک جفت ارز لحاظ می‌شود. پیپ واحد اندازه‌گیری است که برای نشان‌دادن تغییر ارزش یک ارز در برابر ارز دیگر استفاده می‌شود.

وقتی یک کارگزار یک جفت ارز به شما پیشنهاد می‌کند، قیمت فروش و قیمت خرید را تعیین می‌کند. تفاوت پیپ بین این دو نشان‌دهنده اسپرد است که باید آن را در ازای تسهیل روند انجام تراکنش به کارگزاری بپردازید. اسپردها معمولاً کم هستند و سبب می‌شوند معاملات فارکس نسبتاً ارزان باشد؛ با این حال هنگام انتخاب یک کارگزار باید تمام هزینه‌های مرتبط را بررسی کنید؛ زیرا برخی ممکن است هزینه ثابت یا کمیسیون متغیر نیز دریافت کنند.

بهره‌ مندی از مزایای اهرم در فارکس

از میان همه مزایای بازار فارکس، شاید در دسترس بودن اهرم جذاب‌ترین باشد؛ زیرا به شما کمک می‌کند با سرمایه نسبتاً کمی پوزیشن بالایی باز کنید. بیشتر کارگزاران فارکس به معامله‌گران خرده‌فروش اجازه می‌دهند سپرده‌ای را کنار بگذارند و در مقابل آن وام بگیرند تا سهام بسیار بالاتری داشته باشند که این امر شبیه سپرده‌گذاری برای وام مسکن هنگام خرید ملک است.

اهرم موجود شما به‌صورت یک نسبت بیان می‌شود و بیشتر کارگزاران فارکس قانون‌گذاری شده حداکثر اهرم را برای معامله‌گران خرده‌فروشی محدود می‌کنند. نسبت معمول اهرم در بسیاری از کارگزاری‌ها 1:30 و 1:50 است؛ برای مثال اگر از اهرم 1:50 استفاده کنید، می‌توانید به ازای هر 1 دلار سرمایه در حساب خود تا 50 دلار معامله کنید؛ درحالی‌که این قابلیت پتانسیل کسب سود بیشتر را افزایش می‌دهد، می‌تواند به زیان بیشتر نیز بینجامد؛ بنابراین اهرم باید همیشه با احتیاط استفاده شود.
.
.
.

.
.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *