تاریخچه فیبوناچی

قبل از اینکه زیاد در مورد فیبوناچی بیشتر بدانیم ، بیایید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که “فیبوناچی کیست؟” لئوناردو پیزانو یا همانطور که بیشتر او را لئوناردو فیبوناچی می شناسند، یک ریاضیدان اروپایی در قرون وسطی بود که Liber Abaci (کتاب محاسبات) را در سال 1202 میلادی نوشت. وی در این کتاب به موضوعات مختلفی از جمله نحوه تبدیل ارز و اندازه گیری برای تجارت، محاسبات سود و بهره و تعدادی معادلات ریاضی و هندسی پرداخت. با این وجود، دو چیز وجود دارد که در راس بحث ما در دنیای امروز قرار دارد.
ابتدا، در بخشهای اولیه لیبر آباجی، وی در مورد مزایای استفاده از سیستم اعداد عربی بحث کرد. در آن زمان، نفوذ امپراتوری روم منقرض شده هنوز بسیار زیاد بود و ترجیح بیشتر شهروندان اروپایی استفاده از اعداد رومی بود. با این حال، در لیبر آباجی، فیبوناچی استدلالی بسیار قدرتمند، تأثیرگذار و قابل فهم برای استفاده از سیستم اعداد عربی ارائه داد. از آن زمان به بعد، سیستم اعداد عربی جایگاه محکمی در جامعه اروپا پیدا کرد و خیلی زود به روش غالب ریاضیات در منطقه و سرانجام در سراسر جهان تبدیل شد. آنقدر قوی بود که تا امروز هم از سیستم اعداد عربی استفاده می کنیم.

دومین بخش مهم Liber Abaci که امروزه از آن استفاده می کنیم توالی فیبوناچی است. توالی فیبوناچی یک سری اعداد است که هر عدد از این مجموعه معادل حاصل از مجموع دو عدد قبلی است.

 

نسبت های فیبوناچی

ریاضیات مربوط به نسبت فیبوناچی بسیار ساده است. تمام کاری که ما باید انجام دهیم این است که اعداد خاصی را از توالی فیبوناچی بگیریم و الگوی تقسیم را در کل آن دنبال کنیم. به عنوان مثال ، بیایید یک عدد را در توالی بگیریم و آن را بر روی عددی که پس از آن قرار دارد تقسیم کنیم.


0 ÷ 1 = 0
1 ÷ 1 = 1
1 ÷ 2 = 0.5
2 ÷ 3 = 0.67
3 ÷ 5 = 0.6
5 ÷ 8 = 0.625
8 ÷ 13 = 0.615
13 ÷ 21 = 0.619
21 ÷ 34 = 0.618
34 ÷ 55 = 0.618
89 55 55 = 618/0

به الگویی در اینجا توجه می کنید؟ با شروع از 21 تقسیم بر 34 با خارج شدن از بی نهایت شما همیشه 0.618 خواهید گرفت!

ما می توانیم این کار را با سایر اعداد در توالی فیبوناچی نیز انجام دهیم. به عنوان مثال با در نظر گرفتن یک عدد در توالی و تقسیم آن بر عدد قبل از آن ، شاهد یک عدد ثابت دیگر هستیم که در حال توسعه است. الگوی دیگری از تعداد توالی فیبوناچی ایجاد می شود. در حال حاضر 1.618 در واقع از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا به آن نسبت طلایی، عدد طلایی یا نسبت الهی نیز گفته می شود.

نحوه ترسیم سطح اصلاح فیبوناچی

ترسیم سطح اصلاح فیبوناچی یک فرآیند ساده سه مرحله ای است:

در یک روند صعودی:

  • مرحله 1 – جهت بازار را مشخص کنید: روند صعودی
  • مرحله 2 – ابزار اصلاح فیبوناچی را در پایین وصل کنید و آن را به سمت راست بکشید ، تا انتها
  • مرحله 3 – سه سطح بالقوه پشتیبانی را کنترل کنید: 0.236 ، 0.382 و 0.618

در روند نزولی:

  • مرحله 1 – جهت بازار را مشخص کنید: روند نزولی
  • مرحله 2 – ابزار اصلاح فیبوناچی را در بالا وصل کنید و آن را به سمت راست بکشید ، تا پایین
  • مرحله 3 – سه سطح مقاومت بالقوه را کنترل کنید: 0.236 ، 0.382 و 0.618

نکته پایانی و مهم

البته، جستجوی تلاقی سیگنال ها (یعنی دلایل بیشتری برای اقدام در یک موقعیت) قابل اطمینان تر است. در دام این فرض نکنید که فقط به این دلیل که قیمت به سطح فیبوناچی رسیده است ، بازار به طور خودکار معکوس خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *