یک رمزارز است که بر اساس شبکه ی غیرمتمرکز بلاکچین شکل گرفته

قبل از درنظر گرفتن حرکات قیمتی می خواهیم به یک سوال ساده پاسخ دهیم:

 Zcash چیست؟ 

Zcash یا همان ZEC یک رمزارز است که بر اساس شبکه ی غیرمتمرکز بلاکچین شکل گرفته که شما کدهای open-source می شود. این همان مشابهت اصلی ای است که شاخص مذکور با بیت کوین دارد. شباهیت دیگری که Zcash با بیت کوین دارد سقف استخراج این رمز ارز است که ۲۱ میلیون واحد است. 

باید به این نکته اشاره داشت که ZEC یک رمزارز مبتنی برای حفاظت از حریم شخصی است و قدم هایی در جهت محافظت کردن از کاربرانش برداشته است. این سیستم برای این توسعه پیدا کرده در واقع از معاملات کاربران خود به شکل ناشناس محافظت کند. شاخص ZEC میزان حفاظت از حریم شخصی کاربران را با اعمال سیستم zero-knowledge proofs (zk-SNARKs) افزایش می دهد. این سیستم به کاربران اجازه می دهد که معاملات را بدون فاش کردن اطلاعاتی که حریم شخصی آن ها را نقض کند انجام دهند. همچنین، سیستم نامبرده باعث می شود کاربران آدرس و اطلاعات معاملاتی خود را به اشتراک بگذارند تا با امور بازرسی و قانونی مطابقت داشته باشد. 

به گفته ی توسعه دهندگان ZEC یک مبنای علمی قوی پشت این رمز ارز قرار دارد. حال می خواهیم صحبت بیشتری در خصوص آدرس های ZEC انجام دهیم. این آدرس ها به دو دسته تقسیم می شوند: 

  • Z-آدرس
  • T-آدرس

آدرس Z خصوصی است و آدرس T ”شفاف” نامیده می شود. ۴ نوع معامله بین این دو آدرس انجام می شود. این دو آدرس به هم متصل هستند که می توانید بین هر دوی آن ها پول منتقل کنید. تنها شرط انجام این کار این است که باید نسبت به تاثیراتی که بر روی حریم شخصی می گذارد آگاه باشید. 

مزایای اصلی ای که در خصوص شاخص Zcash وجود دارد هزینه پایین معاملات، ناشناس بودن کاربران و معاملات و  ارسال اطلاعات پرداخت به شخص ثالث، منقضی شدن معاملات، و امضاهای متعدد برای معاملات است. 

فاکتور اصلی ای که به رشد این رمز ارز کمک کرده همان محرمانگی حریم شخصی است. شاخص ZEC سطحی بالا از این محرمانگی را فراهم می کند و می تواند آن را یک ”رمز ارز دارای محرمانگی به شکلی پیشرو” دانست. این رمزارز به نقاط اوجی که بیت کوین به آن دست یافته نرسیده و پرسشی که می توان مطرح کرده این است که آینده ی Zcash چگونه خواهد بود؟ در بخش بعدی به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت. 

تاریخچه قیمتی شاخص ZEC با تاکیدی بر سال ۲۰۲۰ میلادی 

رشد شاخص Zcash به ایجاد پروتکل کریپتوگرافی ZeroCash باز می گردد که قرار بود به نوعی ضمیمه ی بیت کوین شود. از آنجا که توسعه دهندگان Zerocash نمی توانستند با ایجاد کنندگان بیت کوین به تفاهم برسند یک کریپتوکارنسی جدید به نام Zcash ایجاد شد. 

این ارز دیجیتال قرار بود مبانی فکری ZeroCash را به همراه داشته باشد اما از پروتکلی جدا از بیت کوین استفاده کند. در روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۶ ورود کریپتوکارنسی جدید یعنی Zcash به بازار به طور رسمی اعلام شد. اجرایی شدن رمزارز ZEC توجهات زیادی را به خود جلب کرد و در نتیجه قیمتش به سطح ۶۰۰۰ دلار رسید و بعدا در بازه ی ۴۰-۷۰ دلار به تعادل رسید. 

به گفته ی Coinmarketcap شاخص ZEC ۳۵ امین کریپتوکارنسی بزرگ دنیاست اما همچنان علیرغم کارکردهای خوب آن هنوز نتوانسته در میان ۱۵ رمز ارز برتر بازار قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۸ قیمت ZEC در محدوده ی ۹۰۰ دلار قرار گرفت و از سال ۲۰۱۹ بین بازه ی ۳۰ تا ۷۰ دلار در نوسان بوده است. 

این یک راز نیست که نوسانت قیمت رمز ارزها بیشتر به دلیل به روزرسانی در سیستم بلاکچین و یا به دلیل انعقاد قراردادهای همکاری جدید صورت می پذیرد. همین عوامل بوده که باعث صعودی شدن شاخص Zcash شده است. 

اولین واقعه ی قابل توجه در ماه می ۲۰۱۷ ایجاد شد. توسعه ی دهندگان این رمزارز با شرکت JPMorgan توافق کرد که تکنولوژی مرتبط با محرمانگی Zcash به پلتفرم بلاکچین این شرکت منتقل شود. در آن زمان ورود سرمایه به شاخص ZEC و ارزش بازاری آن به نقطه ی اوج رسید و این رمز ارز را در میان ۱۰ کریپتوکارنسی برتر بازار قرار داد. در ماه ژوئن ۲۰۱۷ شاخص ZEC در نزدیکی سطح ۴۰۰ دلار قرار گرفت. 

محبوبیت همگانی این رمز ارز باعث صعودی تر شدن آن در ابتدای سال ۲۰۱۸ شد و قیمت آن را به نزدیکی ۹۰۰ دلار رساند. پس از آن تاثیر انفجاری ای که در بازار کریپتوکارنسی به وقوع پیوسته بود آرام شد و شاخص Zcash به سطح طبیعی خود بازگشت. 

حرکت صعودی چشمگیر بعدی در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بود که در آن قیمت به بالاتر از سطح ۱۰۰ دلار رسید. حرکت صعودی ممکن است به دلیل قدرت خریدارانی باشد که تلاش کرده بودند شاخص را از نقاط کف ثبت شده در سال ۲۰۱۷ بالا بکشانند. 

بعدها قیمت در ماه فوریه ی ۲۰۲۰ صعودی شد، اما خریداران آنقدر قوی نبودند که قیمت را در نقاط اوج خود نگه دارند. در نتیجه شاخص ZEC به پایین تر از سطح ۲۵ دلار در ماه مارس ۲۰۱۷ رسید. در ماه آگوست ۲۰۲۰ شاخص Zcash تا سطح ۱۰۰ دلار نیز بالا رفت، اما علیرغم آنکه در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ یک آهنگ کاهشی را در پیش گرفت، حرکت صعودی نامبرده به شاخص ZEC کمک کرد تا از نقاط کف پیشین خود فاصله بگیرد. 

پروتکل ZEC به روز رسانی شدن های متعددی را تجربه کرد و همچنان واقعه ی هالوینگ (halving) در سال ۲۰۲۰ را باید مهم ترین اتفاق دانست. هالوینگ یک ساز و کار عادی در خصوص کریپتوکارنسی ها است اما به طور قطع می توان گفت که بر روی شاخص آتی Zcash تاثیرگذار است. در روز ۲۸ نوامبر شاخص ZEC هالوینگ را تجربه کرد و این بدان معنی بود که پاداش استخراج کنندگان ZEC به میزان دو برابر از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ در هر بلوک ZEC کاهش یافت. همانطور که انتظار می رفت این اتفاق باعث نزولی شدن قیمت شد اما شاخص ZEC توانست به زودی بازیابی شود. 


تارگت قیمتی Zcash در سال ۲۰۲۱: شاخص Zcash تا کجا صعود خواهد کرد؟ 

همانطور که می توانید متوجه شوید شاخص Zcash بسیار پرنوسان است و پیش بینی ارزش آن از قبل چندان کار ساده ای نیست و به همین دلیل بررسی کرده پیش بینی های متخصصان کاری ارزش مند خواهد بود. ما نظرات متعددی را در اینجا جمع کرده ایم که به شما امکان می دهد یک چشم انداز را برای سال ۲۰۲۱ میلادی تدوین کنید. 

به گفته ی WalletInvestor، انتظار می رود که Zcash یک موقعیت سرمایه گذاری با پرریسک باشد. پیش بینی یکساله ی آن سطح ۵۵.۳۰۴ را نشان می دهد و تغییر حاصله ۲۲.۹۶۸-٪ خواهد بود.

Zchash

سایت DigitalCoinPrice با تحلیلی که WalletInvestor انجام داده بود موافق است و پیش بینی ای در خصوص گران شدن شاخص ZEC در سال ۲۰۲۱ نکرده است. این وبسایت معتقد است که ابتدای سال ۲۰۲۱ برای این ارز دیجیتال ناامید کننده خواهد بود زیرا به سطح ۷.۳۶ دلار خواهد رسید. این ارز دیجیتال شانس آن را خواهد داشت تا در طی ۲ ماه بازیابی شود اما سقف این حرکت صعودی اندکی بالاتر از ۵۰ دلار خواهد بود. تا پایان سال قیمت در بازه ی ۳۰-۴۰ دلار قرار خواهد گرفت. 

Zcash

سایت CryptoGround.com پیش بینی کرده که شاخص ZEC در سال ۲۰۲۱ میلادی در نزدیکی سطح ۵۷ دلار قرار خواهد گرفت. این بدان معنی است که شاخص ارز نامبرده در سال آینده سقوط خواهد کرد. البته پیش بینی بلند مدت شاخص ZEC روشن تر به نظر می رسد. با خواندن ادامه ی این مطلب خواهیم فهمید که آیا شاخص ZEC در آینده به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید یا خیر. 

سایت Previsioni Bitcoin از جمله وبسایت های تخصصی معدودی است که معتقد به حرکت صعودی شاخص ZEC در سال ۲۰۲۱ است. از دید این سایت شاخص Zcash در دسامبر ۲۰۲۱ به سطح ۵۷۶.۷۹ دلار خواهد رسید. 

پیش بینی شاخص Zcash در سال های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲-۲۰۲۵

از دید سایت TradingBeasts شاخص Zcash قادر خواهد بود تا دسامبر ۲۰۲۱ به سطح ۹۰ دلار برسد و این در حالی است که حداقل قیمت کمی بالاتر از ۵۵ دلار (ژانویه ی ۲۰۲۱) خواهد بود. 

تجزیه و تحلیل تکنیکال Cash

اجازه دهید تجزیه و تحلیل تکنیکال ZECUSD را با بررسی بازه زمانی ماهانه برای شناسایی روند بلند-مدت Zcash آغاز کنیم.

پیش بینی شاخص Zcash در سال های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲-۲۰۲۵

از نمودار بالا مشخص است که روند صعودی از مارس 2020 در حال توسعه است. از اوایل سال 2021، این روند قدرت گرفته است؛ در مرحله بعد، همانطور که تجزیه و تحلیل Zcash نشان می‌دهد، حرکت قیمت Zcash نزولی شده است. به نظر می‌رسد قیمت کنونی ZEC در حال کاهش است.

قیمت آتی Zcash باید نزدیک به خط روند آبی سقوط خود را متوقف کرده و رشد خود را از سر بگیرد. این امر از حجم معاملات، که همراه با حرکت قیمت در حال افزایش است، مشهود است.

تاکنون هیچ سیگنالی مبنی بر معکوس شدن روند یافت نشده است. اگر قیمت از خط روند عبور کند، در آینده احتمال ظاهر شدن یک سیگنال معکوس وجود خواهد داشت. در این صورت، قیمت بازار Zcash به نزدیکترین سطح پشتیبانی، یعنی در سطح 45 دلار، می‌رسد. پشتیبانی با خط قرمز در نمودار مشخص شده است.

توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *