وقتی شما مالک یک شرکت هستید، ممکن است برای گسترش تجارت خود به پول بیشتری نیاز داشته باشید. به این ترتیب، شما از طریق فروش سهام مالکیت شرکت خود به واسطه بازار سهام سرمایه مورد نیاز را فراهم می کنید.

بازار سهام مملو از شرکت هایی است که به دنبال سرمایه گذار هستند. در عوض، این شرکت ها بخشی از مالکیت خود یعنی یک سهم از آن را به سرمایه گذاران یا سهامداران ارائه می دهند.

علاوه بر این، معاملات سهام با کمک یک بروکر یا واسط در بورس سهام انجام می شود. هم اکنون بزرگترین بورس های سهام جهان عبارتند از بازار بورس نیویورک (NYSE)، بورس سهام لندن (LSE) و نزدَک (NASDAQ)  که معمولاً از 9:30 صبح تا 4 بعد از ظهر باز هستند.

شما به عنوان یک سهامدار می توانید سهام خود را برای سرمایه گذاری بلند مدت نگهداری کرده و بسته به تعداد سهام تان بخشی از سود شرکت (سود سهام) را به طور منظم دریافت کنید.

از سوی دیگر، با توجه به نوسانات قیمت سهام، شما می توانید پس از افزایش قیمت ها سهام خود را بفروشید. به این ترتیب، می توانید از تفاوت بین قیمت فعلی و قیمت قبلی سهام، زمانی که آن را خریدید، سود کنید.

این به معنای تجارت سهام است.

به معامله گران جدید توصیه می شود که در شرکت های معتبری سرمایه گذاری کنند که می توانند وضعیت مالی خود را حداقل برای 10 سال آینده حفظ کنند؛ به عبارت دیگر، شما می توانید در شرکت های بزرگی مانند منچستر، رئال مادرید و یونتوس سرمایه گذاری کنید؛ اما این نوع سرمایه گذاری به ازای هر سهم برای شما صدها دلار هزینه به همراه خواهد داشت. همچنین، شما باید برای مالیات و کمیسیون نیز هزینه هایی پرداخت کنید.


توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *