بازار بورس لندن بزرگترین بورس اروپا و اولین بازار مالی (منسجم) انگلستان است. گرچه بورس‌های کالایی سنتی در انگلیس قدمتی چند صد ساله دارند، اما ایده اولیه راه‌اندازیبورس اوراق بهادرار لندن به سال 1698 میلادی باز می‌گردد.

در آن زمان یک کارگزار جوان به نام جان کاستاین (John Castaing) تصمیم گرفت، که به صورت پیوسته قیمت سهام و سایر دارایی‎‌ها را جمع‌آوری کند. وی این کار را در قهوه‌خانه «جاناتان» انجام می‌داد، که در نزدیکی تالار بورس (کالا و…) سطلنتی قرار داشت.

این قهوه‌خانه یکی از مهم‌ترین مکان‌های تجمع معامله گران اوراق بهادار در شهر لندن بود. معاملات قهوه‌خانه‌ای و غیررسمی با مشکلات فراوان به مدت چندین سال همچنان ادامه داشت.

سرانجام در سال 1801میلادی به منظور جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری برخی از فعالان بازار، برای اولین بار زمینه تشکیل بورس منسجم و سازمان‌یافته اوراق بهادار در لندن به صورت جدی فراهم شد.

بورس اوراق بهادار لندن با پذیرش مجموعه قوانینی توسط کارگزاران و پرداخت حق عضویت مشخصی توسط آن‌ها به سازمان بورس آغاز به کار نمود.

همچنین این بازار در تاریخ بیست و سوم ژوئن سال 2007 با بورس میلان (Borsa Italiana) ادغام شد و از آن به بعد تحت عنوان گروه بورس لندن انگلیس (LSEG) فعالیت می‌کند. به دنبال ادغام صورت گرفته، بورس انگلیس قدرت و اهمیت بیشتری در میان بورس‌های اروپایی پیدا کرد.

توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *