دستورات حد سود و چگونگی محاسبه‌ی آن‌ها و تنظیمشان در پلتفرم لایت فارکس، MT4، و کوئیک صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به دو استراتژی عملی استفاده از دستورات محدود کننده‌ی حد سود داشته باشیم.

معامله با حد سود در جهت روند با ترسیم سطوح کلیدی

این استراتژی مبتنی بر پیروی از خط روند است. سطوح پشتیبانی و مقاومت به عنوان ابزار کمکی استفاده می‌شوند.

ترتیب اقدامات:

ما می‌توانیم یک روند نزولی و رخداد کورکشن‌های مکرر را در نمودار H4 مشاهده کنیم. بخش S1-R1 می‌تواند یک روند صعودی جدید باشد، اما طبق نظریه‌ی موج الیوت، حداقل سه موج و دو کورکشن باید ایجاد شود تا روند نزولی پایان یابد. اطلاعات کافی برای ورود به بازار در روند صعودی وجود ندارد.

روند نزولی شامل یک دامنه‌ی خنثی بسیار پُرنوسان است. سطوح L1 و L2 را به ترتیب از طریق سطوح پشتیبانی و مقاومت R1، R2، S1، S2 ترسیم کنید.

قیمت الگوی دو دره را تشکیل می‌دهد، که از طریق آن سطح L4 رسم می‌شود. در زمان شکل گیری الگو، هیچ سیگنال معکوس کننده‌ی روند واضحی وجود نداشت. اگرچه دو دره یک الگوی معکوس است، می‌تواند یک بخش خنثی دیگر باشد. بنابراین، هنوز برای باز کردن یک معامله زود است.

یک روند صعودی آغاز می‌شود. سطح L3 را از نقاط سقف تا نقاط کف محلی بکشید. اگر خط روند و سطح L3 شکسته شد، معامله را باز کنید.

سطوح L2 و L1 نقاط تارگت برای قرار دادن حد سود هستند. در حالت اول، پوزیشن تقریباً 70 واحد در 2 – 2.5 روز به دست می‌آورد. در مورد دوم – تقریباً 185 واحد در عرض 9 روز حاصل خواهد شد.


این یک استراتژی بلند-مدت است، بنابراین سوآپ‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای معامله گرانی که تجربه آن‌ها فراتر از دانش اولیه است مناسب است. میانگین سود روزانه 20-30 واحد می‌باشد. نمودار باید هر 4 ساعت یکبار تحلیل و کنترل شود. برای تشکیل یک سیستم معاملاتی کامل، چند اندیکاتور روند را به این استراتژی اضافه کنید.

استراتژی‌های حد سود
به عنوان مثال، الیگیتور یا میانگین‌های متحرک.

تنظیم حد سود با استفاده از اندیکاتور کانال

در این استراتژی، یک معامله با شکسته شدن کانال باز می‌شود. مقدار حد سود در اینجا بسیار کم است. قیمت بیشتر اوقات در محدوده قیمت حرکت می‌کند. زمانی که بازار به یک عامل اساسی مهم یا یک سرمایه بزرگ برخورد می‌کند، قیمت از محدوده‌ی کانال خارج می‌شود و برای مدتی بدون تغییر می‌ماند. ما می‌توانیم از واکنش بازار پول بدست آوریم.

اطلاعات اولیه:

بازه زمانی: М15-М30. اینرسی یا همان تمایل بازار به حفظ حالت خود برای مدتی طولانی دوام نمی‌آورد و استفاده از آن در کوتاه=مدت آسان تر است.

ابزار مالی: هر نوع جفت-ارز.

مقدار حد سود: برای نرخ‌های 4 رقمی، 30 واحد. یک دستور محدود کننده‌ی حد سود با استفاده از روش ریاضی تعیین می‌گردد. سطوح کلیدی در اینجا مهم نیستند. برای به دست آوردن سود قابل توجه، یک معامله با حداقل میزان 0.1 لات باز کنید. یک تجارت کارآمد حداقل باید 30 دلار بازده داشته باشد.

اندیکاتورها: کانال‌های کلتنر و RSI.

سیگنال اصلی: شمع 50% فراتر از حد کانال بسته می‌شود. سیگنال تایید: RSI به ترتیب بر روی سیگنال یا شمعدان قبلی، به مناطق بیش از حد خرید یا بیش از حد فروش برای پوزیشن‌های لانگ یا شورت حرکت می‌کند. یک معامله باز کنید و 30 واحد در پنجره‌ی دستور حد سود اضافه کنید.

مثال.

تنظیم حد سود با استفاده از اندیکاتور کانال

در هر دو مورد، سیگنالی برای باز کردن پوزیشن شورت وجود دارد.

RSI به منطقه بیش از حد فروش رفته، و شمع قرمز خارج از محدوده کانال بسته شده است. سطوح تقریبی حد سود در نمودار نشان داده شده است. با این حال، از آنجایی که این یک روند نزولی واضح است، عاقلانه است که حد سود را پس از فعال شدن حذف کنید و از معامله با حد ضرر متحرک محافظت کنید.

مزایا و معایب دستورات حد سود

حد سود، نوعی دستور حفاظتی است. اگر نمی‌توانید به طور مستمر پای سیستم بنشینید، کافیست فقط حد سود را در سطح قیمتی‌ای که قیمت مطمئناً در آینده به آن خواهد رسید تنظیم کنید، و دیگر نگران نباشید. سود به طور خودکار در آن سطح قفل خواهد شد.

مزایای حد سود:

می‌توانید برای مدتی معاملات خود را کنترل نکنید.
دستورات حد سود در استراتژی‌های میان-مدت و بلند-مدت مفید هستند. این دستورات همچنین به هنگام انجام معامله در چندین دارایی، یعنی زمانی که نیاز است تا معامله گر روی چندین نمودار کنترل داشته باشد، مناسب می‌باشند.

استفاده از دستورات حد سود به معامله گران تازه کار توصیه می‌شود.
حد سود باید قبل از باز کردن یک پوزیشن قرار داده شود و تا قبل از بستن یک پوزیشن اصلاح نشود. تا زمانی که معامله باز نشده است، معامله گر متمرکزتر و خونسرد تر است.

کنترل احساسات.
شما نمی‌دانید چه زمانی نرخ‌ها جهت خود را تغییر می‌دهند. هنگام تنظیم یک دستور حد سود، می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید تا طمع بر شما چیره نشود. بنابراین، هنگام دویدن به دنبال سود بیشتر، از مسائل مهمتر غافل نخواهید شد.

معایب حد سود:

سود از دست رفته‌.
دستورات حد سود یک معامله را می‌بندند، این در حالی است که معامله می‌تواند با حرکت قیمت در جهت پیش بینی شده به سود خود ادامه دهد. باز کردن مجدد یک تجارت مستلزم هزینه‌های مربوط به اسپرد است.

استفاده از حد سود در اسکالپینگ در بازه‌ی کوتاه-مدت دشوار است.
در اسکالپینگ حتی ثانیه‌ها به حساب می‌آیند. هیچ وقت و منطقی برای قرار دادن دستورات حد سود وجود ندارد زیرا معاملات تقریباً همیشه به صورت دستی بسته می‌شوند.

استفاده از دستورات حد سود در دوره‌هایی با نوسانات بالا، برای مثال، زمانی که آمارهای اساسی منتشر می‌شوند، دشوار است.
یک نوسان شدید قیمت در هر جهتی می‌تواند باعث شود تا دستور حد سودی که خیلی نزدیک قرار داده شده است، فعال کند. باز کردن مجدد یک تجارت مستلزم هزینه‌های مربوط به اسپرد است.

دستورات حد سود اغلب در استراتژی‌های M30-H1 و بازارهای روند استفاده می‌شوند.
قرار دادن حد سود در خارج از محدوده‌های خنثی نادرتر است. 

مزایا و معایب حد سود

  مزایا معایب
سودآوری این دستور امکان قفل کردن سود به صورت خودکار و بدون مشارکت معامله گر را فراهم می‌کند این دستور سود را محدود می‌کند. پس از بسته شدن پوزیشن، قیمت می‌تواند همچنان در جهت درست به حرکت خود ادامه دهد
ریسک این دستور خطرات را محدود می‌کند. زمانی که قیمت پیش از بازگشت، به سطح از پیش تعیین شده می‌رسد، امکان کسب سود را فراهم می‌کند معامله‌گر ممکن است هنگام باز کردن مجدد یک پوزیشن پس از بسته شدن پوزیشن قبلی با دستور حد سود زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده، متحمل هزینه‌های مربوط به اسپرد شود.
استراتژی‌ها این دستور برای تجارت چندین دارایی یا استفاده از چندین استراتژی مفید است نامناسب برای استراتژی‌های اسکالپینگ یا قبل از انتشار اخبار
احساسات شما را مجبور به تبعیت از یک برنامه‌ی سفت و سخت می‌کند. معامله را برای شما تا آخرین لحظه باز نگه نمی‌دارد، این درحالیست که شما همچنان در پی سودهای بیشتری هستید ممکن است باعث ایجاد احساسات منفی شود زیرا به نظر می‌رسد معامله گر سود خود را از دست می‌دهد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *