اگرچه قیمت طلا تحت تأثیر عوامل متفاوتی نسبت به ارزهای رایج در فارکس است، بسیاری از قوانین ارزیابی ارزهای فارکس همچنان اعمال می شود.

معامله ‌گران فارکس باید XAU/USD را به‌عنوان یک پناهگاه مطمئن برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود و همچنین منبع سود بالقوه در نظر بگیرند و در صورتی که بتوانند به ‌طور مؤثری تغییرات قیمت طلا را تحلیل کنند، سود خوبی خواهند داشت.

اگر مشتاق به کسب درآمد و سود از طلا و استفاده از فرصت های بالقوه هستید، در اینجا نکته های مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

1. معامله روزانه همگام با بازار نیویورک

طلا یک بازار تقریباً 24 ساعته است، اما اوج نقدینگی معمولاً در ساعات معاملات نیویورک مشاهده می شود. اینکه آیا باید معاملات را در طول یا بعد از ساعات معاملات نیویورک هدف قرار دهید به نظر شما بستگی دارد.

معاملات در زمان اوج فعالیت، نقدینگی بالا و نوسانات پایینی دارد، که آنها را به اهداف خوبی برای پوزیشن های امن تبدیل می‌کند. با این حال، معاملات خارج از ساعت می تواند نوسانات اضافی مورد نیاز برای اجرای استراتژی های اسکالپینگ را فراهم کند. در عین حال، این نوسانات اضافی ریسک نسبی هر معامله را افزایش می دهد.

2. ساده سازی تحلیلها با قیمت های بالا و پایین قبلی

از آنجایی که XAU/USD تمایل به معامله در یک محدوده دارد، یکی از ساده ترین استراتژی ها شناسایی فرصت های خرید یا فروش در اوج و فرود های قبلی برای جفت معاملاتی است. معامله ‌گران می‌توانند زمانی که طلا در حال افزایش است، پوزیشنی را برای طلا باز کنند و بالاترین قیمت قبلی را به عنوان قیمت فروش خود هدف قرار دهند یا برعکس.طلا دارایی نسبتاً پایداری است که باعث می‌شود در طول زمان به این بالاترین یا پایین‌ترین حد ممکن برسد. با این حال، این یک استراتژی خوب برای معاملات روزانه نیست، زیرا ممکن است برای رسیدن به اهداف تعیین شده، زمان ببرد.

3. پیامدهای ژئوپلیتیکی روی ارزها را در نظر بگیرید

هنگامی که عدم اطمینان سیاسی یا اقتصادی نگرانی هایی را در مورد قیمت ارز ایجاد می کند، طلا می تواند یک پناهگاه امن با ثبات باشد که از دارایی های نقدی شما محافظت می کند.

طلا به شدت به دلار آمریکا و همچنین سایر ارزهای باثبات مانند ین ژاپن مرتبط است و باز کردن پوزیشن با XAU/USD می تواند وسیله ای مطمئن برای محافظت از دارایی های شما در برابر موقعیت های غیرقابل پیش بینی تأثیرگذار بر سایر بازارهای فارکس باشد.

4. پیگیری تقاضای صنعتی و تجاری طلا

افزایش تقاضای بازار برای طلا به دلیل عرضه ثابت جهانی این فلز می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. تقاضا می تواند به اشکال مختلف باشد. برخی از صنایع ممکن است به دلیل نقش این ماده در پروژه های صنعتی یا تجاری، خرید طلای خود را افزایش دهند. برای مثال، هر دو صنعت پزشکی و فناوری، از طلا در محصولات و تولیدات خاصی استفاده می‌کنند.

تقاضای مصرف کننده برای جواهرات طلا نیز می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. تقاضای جهانی را در بازارهای خارجی در نظر بگیرید که در آن جواهرات طلا هم کالای لوکس و هم یک دارایی سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

 

5. بر خرید بانک مرکزی نظارت کنید

بانک ‌های مرکزی زمانی که نوسان ارزهای خاصی را پیش ‌بینی می‌کنند، تمایل دارند طلا را به عنوان پوشش محافظتی خریداری کنند. به عنوان مثال، چین و روسیه به دلیل انجام سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در طلا خبرساز شدند که نشان ‌دهنده نگرانی آنها در مورد قیمت آتی دلار آمریکا و یورو، در میان سایر ارزهای اصلی جهانی است.

زمانی که بانک های مرکزی شروع به خرید طلا در مقادیر زیاد می کنند، دو چیز را به معامله گران فارکس می گوید. اول، دولت‌ها بر اساس این باور عمل می‌ کنند که ارزش ارزهای اصلی ممکن است کاهش یابد، که می‌تواند معامله ‌گران را تشویق کند تا درصد بیشتری از سرمایه‌ گذاری‌های خود را به صندوق‌های با نوسان کمتر منتقل کنند.

دوم، افزایش خرید بانک مرکزی معمولاً باعث افزایش قیمت طلا می شود – حداقل در کوتاه مدت. اگر روند صعودی قیمت طلا شروع شود، می تواند فرصتی برای کسب سود سریع باشد.

6. نرخ بهره واقعی را پیگیری کنید

طلا همبستگی کاملاً مستندی با نرخ های بهره واقعی دارد، به طوری که با کاهش نرخ بهره، قیمت ها افزایش می یابد و با افزایش نرخ بهره، قیمت ها کاهش می یابد. نرخ بهره واقعی با کم کردن نرخ تورم از نرخ بهره اسمی تعیین می شود و در نتیجه درصدی سود یا زیان حاصل می شود که تورم را در نظر می گیرد.

از نظر تاریخی، زمانی که نرخ بهره واقعی به زیر 1 درصد می ‌رسد، قیمت طلا افزایش می‌یابد. با مشاهده این نرخ بهره که در طول زمان تغییر می کند، می توانید یک فرصت خرید قوی را شناسایی کنید – به خصوص اگر به دنبال فرصت های معاملاتی بلندمدت هستید.

در مقابل، نرخ بهره واقعی بالای 2 درصد احتمالاً ارزش طلا را کاهش می دهد. اگر نرخ بهره واقعی به این آستانه برسد، بسیاری از کارشناسان، فروش XAU/USD را توصیه می کنند.

 

7. به تغییرات تولید طلا توجه کنید

در چند سال گذشته، استخراج طلا تغییر چشمگیری نداشته است. این مسئله لزوماً مربوط به تقاضای راکد برای طلا نیست: اگرچه طلا تقاضای زیادی دارد و استخراج آن در معادن در دهه گذشته افزایش یافته است، اما امروزه استخراج  طلا به دلیل چالش‌های دسترسی به ذخایر طلای زیرزمینی در دسترس با هزینه‌های بالاتری روبرو هستند.

در دسترس ترین ذخایر طلا – حداقل آنهایی که در حال حاضر شناخته شده اند – قبلا استخراج شده و در عرضه جهانی قرار گرفته اند. ذخایر طلای باقی ‌مانده نشان‌دهنده عملیات استخراج بسیار گران ‌تر است که طبیعتا سود استخراح را برای مشاغل مرتبط با معادن طلا کاهش می‌دهد.

اما تولید محدود نشانه ‌ای از کاهش احتمالی قیمت طلا نیست. در واقع، برعکس است: تولید پایدار طلا می‌تواند تقاضای جهانی را تحت فشار قرار دهد و منجر به افزایش قیمت‌ها شود، به‌ویژه اگر بانک‌های مرکزی و سایر خریداران معمولی طلا به دنبال این دارایی باشند.

.
.
.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *