این یک الگوی کندلی (شمعی) می باشد که فقط از یک کندل تشکیل شده است.

این الگو به شکل یک کندل با بدنه ای کوچک و دم های (سایه) بسیار طولانی می باشد. این کندل، به این دلیل کندل حجم نامیده می شود، چون زمانی ظاهر می شود که حجم زیادی از معاملات بر خلاف جهت بازار ظاهر می شوند. بنابراین، با بسته شدن این کندل، بازار نتوانسته است روند جدیدی را آغاز کند، چرا که تقاضا و عرضه تقریبا با هم برابر می باشند.

با این حال، تعادل نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و سر انجام خریداران یا فروشندگان موفق خواهند بود و قیمت را در جهت خود به حرکت در خواهند آورد.

در چنین زمانی ما باید منتظر شکسته شدن سقف یا کف کندل حجمی بوده و در جهت غالب بازار وارد معامله شویم.

شما به ندرت با این الگو در تحلیل تکنیکال کلاسیک مواجه خواهید شد، چرا که این الگو از اوایل 1990 کشف شده است و این روزها به سختی آن را به یاد می آورند.

بنابراین، در تفسیر امروزی، این ساختار، یک الگوی انحصاری بوده و من به شخصه تمام سطوح قابل معامله با این الگو را تست کرده و بطور کامل آن را درک کرده ام.

مطابق این الگو، شما می توانید به کمک سفارشات بای استاپ (Buy Stop)، سل استاپ (Sell Stop) و سفارشات در حال انتظار، در هر دو جهت معامله انجام دهید.

شما زمانی سفارش فروش باز خواهید کرد که قیمت به کف محلی کندل حجمی (یعنی انتهای سایه ی کندل حجمی) رسیده و یا از آن پایین تر رود (Sell zone 2).

حد سود می تواند در فاصله ای کوتاه تر یا برابر با فاصله بین قیمت آغازی کندل و انتهای سایه ی آن قرار گیرد (Profit zone 2). حد ضرر می تواند در سقف محلی کندل حجمی قرار گیرد (Stop zone 2).

شما می توانید زمانی وارد یک معامله ی خرید شوید که قیمت به سقف محلی رسیده و یا از آن عبور کند (Buy zone 1).

حد سود باید به اندازه ی فاصله قیمت بسته شدن کندل و قله ی سایه در نظر گرفته شود (Profit zone 1).

حد ضرر منطقی می تواند به اندازه ی کف محلی کندل حجمی تعیین شود (Stop zone 2).

چه چیزی باید اضافه شود؟ با رعایت این قواعد می توانید کارایی بهتری با این الگو داشته و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید:

1. بدنه کندل باید حداقل ده برابر کوچک تر از طول کل کندل حجمی باشد (یعنی سایه و بدنه).

2. اندازه ی سایه ها نباید کوتاه تر از 400 پیپ باشد. 3. الگو فقط در دو بازه زمانی H4 و D1 کاربرد دارد.

توسط mania bozorgi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *