بزرگترین اشتباهی که یک شخص ممکن است مرتکب شود این است که تلاش نکند تا از چیزی که از همه بیشتر دوستش دارد منفعتی به دست آورد. بسیاری از ما نتیجه محور هستیم و به طور کامل روندی که به آن نتیجه منتهی می شود را فراموش می کنیم. بسیاری در محل کارشان زمان می گذرانند صرفا به این دلیل که حقوق می گیرند. اما اگر اینگونه باشد زمان صرفا می گذرد و گذران زندگی در حال انتظار کشیدن برای پایان روز کاری سپری می شود. این خیلی فرق می کند با زمانی که نوع کار سرگرم کننده باشد. در چنین حالتی، درگیر کار می شوید و متوجه سپری شدن زمان نمی شوید. من را باور کنید، نتیجه های به دست آمده در چنین حالتی بسیار .متفاوت است و در نهایت شما در این حالت پول بیشتری به دست می آورید

معامله مانند یک زندگی کوچک است. اگر برای بهبود بخشیدن به وضعیت مالی تان به بازار فارکس آمده اید دیر. یا زود همان شخصی می شوید که قبلا آنگونه بودید: میل مشابه به سریع تمام کردن کار و انجام کاری دیگر. معامله کردن باید سرگرم کننده باشد و برای شروع معامله خوب است که خود را بشناسید. چه چیزی را از همه بیشتر دوست دارید؟ انداختن تور ماهیگیری در آب و انتظار صید ماهی مثل یک ماهیگیر؟ ماشین سواری در جاده در حالی که سرعت را اول زیاد و بعد کم می کنید؟ سوار شدن بر ترن هوایی؟ البته، همه ی این کارها را در زمان های متفاوت می توانید بکنید، اما برای کامل کردن مهارت های خود باید فقط روی یک چیز تمرکز کنید.

بازار ها حالت دورانی دارند. روند های متحرک جای خود را به ثبات یا توقف بازار (کانسالیدیشن) می دهند، و معامله کردن در بازه های مشخص باعث ایجاد روندهایی جدید می گردند. ممکن است کسی تصور کند که تقابل دورانی روند های صعودی و نزولی در یک کانال معاملاتی باریک خسته کننده است، اما باید گفت که یک ماهیگیر با تجربه می داند که برای آموختن باید صبر کرد. دیر یا زود طعمه سر و کله اش پیدا می شود! خروج از وضع توقف بازار راه را برای احتمالات بی شماری در خصوص فهمیدن روند های جدید باز می کند. بازار ها حالت دورانی دارند! همه چیز به اولویت های شما بستگی دارد. مثلا، با استفاده از سیگنال های تایید کننده توسط حجم معاملاتی، روش توماس دمارک، یا سایر ابزار، زمانی که بازه ی تعریف شده معاملاتی تان شکسته می شود می توانید چوب ماهیگیریتان را زود عقب بکشید یا، از طرف دیگر، با توجه به اینکه می دانید طعمه هیچ جا فرار نمی کند می توانید آهسته چوب ماهیگیری خود را نگه دارید. این ها به دوباره امتحان کردن ربط دارد، همان چیزی که خیلی ها می دانند چگونه به طور کامل استفاده نمایند.

معامله در نقطه ی توقف بازار

معامله حین بازیابی روند

اگر راننده ای باالفطره هستید و می دانید که جاده به کجا ختم می شود (جهت روند)، می توانید شروع به لذت بردن از رانندگی کنید. فقط گاهی نیاز است که سرعت خود را کم کنید: از روندهای اصلاحی (کارکشن ها) عبور کنید، با روند به نقطه ی بالاتری برسید، و منتظر باشید که خطوط روند به مرحله ی تکامل برسند. این خود روند بازار است که شما را به محل مناسب راهنمایی می کند. این سیستم معامله، معامله در حال بازیابی نام دارد. یکی از ساده ترین اشکال آن بازیابی شدن روند حرکتی از نقاط میانه است که به عنوان عاملی تقویتی عمل می کند. ایجاد موقعیت های خرید با شکست نقطه ی اوج خطوط تست MA ایجاد شده، و دستور توقف (استاپ) کمتر از نقطه ی پایینی ای که خطوط فعلی در آنجا تجمع کرده اند تعیین می گردد. اگرچه، می توانید نقاط اوجی که قبلا ایجاد شده اند را خریداری کرده یا از روش هایی دیگر استفاده نمایید. هر گونه که دوست دارید ماشین را برانید!


​معامله حین بازیابی روند

معامله حین بازیابی روند

اگر کسی هستید که وقتی به پارک تفریحی می رود نمی تواند از چشم دوختن به ترن هوایی دست بکشد، پس می توانید شانس خود را در معامله در خلاف جهت روند امتحان کنید. این کار از دو روش معاملاتی ای که بالا شرح داده شد خطر بیشتری دارد، اما در هر حال ”هر که جرات دارد برنده می شود! ”. این قاعده از قدیم در سرمایه گذاری شناخته شده است که هر چقدر ریسک بیشتر باشد، سود بیشتر است. چالش اصلی این است که در چگونگی ماهرانه انجام دادن این کار استاد شوید. سیستم های معامله در ضد روند متفاوت است. می توانید نقاط اوج قبلی را بفروشید، بر اساس نقطه ی فرار قیمت (بریک آوت) کانال دیاگونال عمل کنید، یا انتظار داشته باشید که الگوهای معاملاتی متوازنی ایجاد شود.


​معامله در خلاف جهت روند

معامله در خلاف جهت روند

همانطورکه در زندگی تنوع زیادی وجود دارد، معامله هم متنوع است. اگر جایی شکست بخورید، به این معنی نیست که باید از یادگیری چنین درسی دست بکشید. شاید از زاویه ی اشتباهی وارد معامله شده باشید. پس خودتان را بشناسید، بدانید که بازارها حالتی دورانی دارند، سیستم معاملاتی مناسب و راهبرد معاملاتی مرتبط را انتخاب کنید، و سپس به سوی جلو حرکت کنید ! پیش به سوی فتح قله های جدید!



توسط badpar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *