پارادوکس تعریف فراجهان این است که برای اینکه آن آینده باشد، باید زمان حال را تعریف کرد. ما در حال حاضر MMOهایی داریم که اساساً تمام دنیای مجازی، کنسرت های دیجیتال، تماس های ویدیویی با مردم از سراسر جهان، آواتارهای آنلاین و پلتفرم های تجاری هستند. بنابراین برای فروش این چیزها به عنوان یک بینش جدید از جهان، باید یک عنصر جدید در آن وجود داشته باشد.

زمان کافی را صرف بحث در مورد متاورس کنید و به ناچار کسی به داستان های تخیلی مانند تصادف برفی – رمانی که در سال 1992 اصطلاح “متاورس” را ابداع کرد – یا Ready Player One که دنیای واقعیت مجازی را به تصویر می کشد، اشاره می کند که در آن همه کار می کنند، بازی می کنند، و خرید می کنند. این داستان‌ها همراه با ایده کلی فرهنگ پاپ هولوگرام‌ها و نمایش‌های هدآپ (که اساساً هر چیزی که مرد آهنی در 10 فیلم اخیرش استفاده کرده است) به عنوان یک نقطه مرجع تخیلی برای آنچه متاورس عمل می‌کند – متاورزی که شرکت‌های فناوری در واقع می‌توانند آن را به‌عنوان چیزی بفروشند، عمل می‌کنند. جدید – می تواند به نظر برسد.

به طور ذهنی عبارت «متافوره» را در یک جمله با «فضای مجازی» جایگزین کنید. نود درصد مواقع، معنی اساساً تغییر نمی کند.

این نوع تبلیغات به همان اندازه حیاتی است که بخشی از ایده متاورژن دیگر. بنابراین، جای تعجب نیست که افرادی که چیزهایی مانند NFT ها را تبلیغ می کنند – توکن های رمزنگاری که می توانند به نوعی گواهی مالکیت یک آیتم دیجیتالی باشند – نیز به ایده فرا وجهه چسبیده اند.

مطمئناً، NFT ها برای محیط زیست مضر هستند، اما اگر می توان استدلال کرد که این توکن ها ممکن است کلید دیجیتالی عمارت مجازی شما در Roblox باشند، آنگاه رونق بگیرید. شما به تازگی سرگرمی خود یعنی خرید میم ها را به یک زیرساخت حیاتی برای آینده اینترنت تبدیل کرده اید (و احتمالاً ارزش تمام آن ارز دیجیتالی را که در اختیار دارید، افزایش داده اید.)

مهم است که تمام این زمینه را در نظر داشته باشید، زیرا اگرچه وسوسه انگیز است که ایده‌های متاورس اولیه را که امروز داریم با اینترنت اولیه مقایسه کنیم و فرض کنیم که همه چیز بهتر می‌شود و به شکل خطی پیشرفت می‌کند، این امر مسلم نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که مردم حتی بخواهند در یک دفتر مجازی بدون پا بنشینند یا با Dreamworks مارک زاکربرگ پوکر بازی کنند، چه رسد به اینکه آیا فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به اندازه ای که امروزه گوشی های هوشمند و رایانه ها رایج هستند، یکپارچه شوند یا خیر.

حتی ممکن است چنین باشد که هر “متاورس” واقعی کمی بیشتر از برخی بازی های جالب VR و آواتارهای دیجیتالی در تماس های زوم باشد، اما بیشتر چیزی است که ما هنوز به عنوان اینترنت به آن فکر می کنیم.

توسط mania bozorgi

نظر برای “متاورس در حال حاضر چگونه است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *