الیگیتور فارکس یا الیگیتور ویلیامز یک اندیکاتور روند تکنیکال است که وضعیت بازار را تعریف می‌کند و نقاط ورودی را در ابتدای حرکت قیمت ایجاد می‌کند.

همانطور که می‌دانید، بازار می‌تواند با یک روند همراه یا ثابت باشد. قیمت در یک مومنتوم (حرکت) حدود 30٪ از کل زمان را حرکت می‌کند؛ قیمت در 70 درصد از زمان، به هنگام کورکشن و یا انباشت معامله می‌شود. الیگیتور می‌تواند به طور دقیق وضعیت بازار را شناسایی کند.

یکی دیگر از مزایای اندیکاتور ویلیامز این است که نقاط ورودی را زمانی که مومنتوم تازه‌ای در حال ظهور است ایجاد می‌کند.
هر معامله‌گری می‌خواهد با قیمت‌های خوب وارد معامله شود و در اوج حرکت قیمتی روند از آن خارج شود. با استفاده از الیگیتور، می‌توانید حرکت‌های قوی بازار را انتخاب کنید و در پایان روند سود کسب کنید.

با این حال، الیگیتور به تنهایی برای پیدا کردن نقاط ورودی خوب کافی نیست. خود بیل ویلیامز الیگیتور را همراه با سایر اندیکاتورهای تکنیکال توسعه داده‌ی خود به کار می‌برد. او سیستم معاملات سودمند (Profitunity) را بر اساس ترکیبی از اندیکاتورهای تکنیکال خلق شده توسط ویلیامز توسعه داد. این سیستم معاملاتی از اسیلاتور فراکتال‌ها و اسیلاتور مهیب به عنوان فیلترهای اضافی برای تعریف نقاط ورودی استفاده می‌کند.

در مورد سایر اندیکاتورها که در سیستم سودآوری (Profitunity system) گنجانده نشده‌اند، معاملات از اسیلاتورهای استاندارد، RSI و استوکاستیک، به عنوان فیلتر‌های سیگنال استفاده می‌کنند.

الیگیتور (تمساح) چیست؟

الیگیتور ویلیامز شاخص‌های سهام، اکوئیتی‌ها (حقوق صاحبان سهام)، کالاها و بازارهای فلزات گرانبها، فارکس، و بازارهای رمز-ارزها را تجزیه و تحلیل می‌کند. این یک شاخص تکنیکال بر اساس میانگین‌های متحرک با دوره‌های متفاوت است.

میانگین‌های متحرک مشتقات قیمتی هستند، بنابراین اگر یک نمودار قیمت وجود داشته باشد و شما بتوانید میانگین‌های متحرک را به نمودار پیوست کنید، چنین بازاری را می‌توان با استفاده از اندیکاتور الیگیتور تجزیه و تحلیل کرد.

بهترین جداول زمانی برای معامله با استفاده از الیگیتور، جدول‌های زمانی روزانه، چهار ساعته، و یک ساعته است.
استفاده از الیگیتور در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر منطقی نیست، چرا که سیگنال‌های کاذب بسیاری به دلیل نویز قیمتی وجود خواهد داشت. برای معاملات روزانه، بازه‌ی زمانی H1 کاملا مناسب خواهد بود.

معامله گران از الیگیتور ویلیامز برای باز کردن پوزیشن‌های میان-مدت و بلند-مدت در بازه‌های زمانی روزانه یا هفتگی، و نیز پوزیشن‌هایی در طول روز یا هفته در بازه‌های زمانی کوتاه تر استفاده می‌کنند.

الیگیتور در نمودار به چه شکل است؟

الیگیتور ویلیامز یک ابزار تکنیکال استاندارد است که به صورت پیش فرض با اکثر پلتفرم‌های معاملاتی همراه است. شما می‌توانید الیگیتور را در لیست اندیکاتور روند کلاسیک درگاه متاتریدر، و همچنین در  نمایه شخصی شرکت کارگزاری لایت فارکس بیابید.
این اندیکاتور در نمودار قیمت در نمایه شخصی لایت فارکس به این شکل است

برای دیدن این اندیکاتور در نمودار، باید آن را فعال کنید. روی دکمه Indicator کلیک کنید و Alligator (الیگیتور) را در لیست انتخاب کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *