این الگو یک الگوی مستقل نیست و تقریبا مشابه الگوی معامله در کانال می باشد. به این دلیل در دسته الگو ها قرار گرفته که درصد موفقیت بالایی داشته و کاملا کارامد است.

این الگو مانند یک کانال سایدوی معمولی عمل می کند که اغلب دارای شیب است. این کانال بر اساس حرکات رو به بالا و پایین (از مرز به مرز) قیمت تشکیل می شود.

حرکات قیمت در داخل کانال، “امواج کانال” نامیده می شوند.

این الگو بر اساس این ایده بنا شده است که موج آخر آن، 50 درصد طول کانال را شامل می شود. شما باید یک خط فرضی رسم کرده و کانال را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و منتظر زمانی باشید که قیمت از خط ترسیم شده عبور نکرده و در جهت مخالف برگشت انجام دهد. پس از برگشت قیمت از سطح مورد نظر، باید قیمت را تا زمان رسیدن به مرز، تعقیب کنید و در جهت شکست مرز کانال وارد معامله شوید.

شما زمانی وارد معامله خرید خواهید شد که قیمت از خط فرضی میانی برگشت داشته و خط مقاومتی (مرز بالایی) کانال را شکسته و به سقف محلی کانال رسیده یا از آن عبور کند (Buy zone).
حد سود را می توان به اندازه یا کوچک تر از عرض کانال در نظر گرفت (Profit zone).
حد ضرر می تواند چند پیپ پایین تر از آخرین کف محلی قرار گیرد (Stop zone).

چه نکته ای باید اضافه شود؟ چند قانون وجود دارد که به شما کمک می کند کارایی بیشتری از این الگو داشته و از انجام اشتباهات رایج جلوگیری کنید:

1.    الگوی شکست کانال بسیار ساده بوده و زیاد رخ می دهد؛ اما شناسایی آن کار دشواری می باشد چرا که اغلب در بازه های زمانی کوتاه مدت ظاهر می شود.

2.    اگر قیمت خط میانی کانال را با سایه خود بشکند و به مرز مخالف کانال برسد اما بدنه این کندل نتواند خط مرکزی را بشکند، حرکت به عنوان یک موج شناخته می شود و برای شناسایی این الگو از آن استفاده نمی شود.

3.    زمانی که حد ضرر را تعیین می کنید باید نویز بازار را در نظر داشته باشید؛ بنابراین نباید وارد معامله ای شوید که حد ضرر ها و حد سود ها کمتر از مقدار میانگین نویز بازار مورد نظر باشد.

توسط AVA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *